اختصاصی/ شعرخوانی درباره‌ی شهدای غواص در محضر رهبر انقلاب

در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از اهالی شعر و ادب با رهبر انقلاب دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر اسماعیل امینی از شاعرانی که در این مراسم حضور داشت، دقایقی بعد از تمام شدن مراسم به طور اختصاصی به گلونی گفت:

در ابتدای مراسم شاعران و استادان ادبیات فارسی از کشورهای پاکستان، هندوستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان شعر خوانند. بعد از این شاعران فقط شاعران جوان شعرخوانی کردند و بزرگ‌ترها و پیشکشوت‌ها شعری نخوانند. فضای کلی شعرها درباره موضوعاتی چون: جنگ یمن، مقاومت اسلامی، مدح اهل‌بیت، انتظار  وشهدا بود. چند شاعر هم درباره شهدای غواص شعر خواندند.

بعد آقای خامنه‌ای سخنرانی کردند. ایشان در بخشی از سخنان‌شان فرمودند که شعر بسیار بسیار مهم است و به نظر می‌رسید برخی از دستگاه‌ها که متولی آن هستند خیلی متوجه اهمیت آن نیستند و نمی‌دانند شعر چه ارزشی دارد. همچنین ایشان در بخش مهمی از سخنان‌شان گفتند که سطح عمومی شعر در کشور گسترده است اما از نظر اوج‌گیری مثل دوره‌های اوج شعر نیست. این گستردگی باید زمینه‌ساز اوج شعر بشود. ایشان همچنین درباره تعریف شعر انقلاب فرمود که شعر انقلابی منظور شعری نیست که در دوران انقلاب اسلامی سروده شده باشد یا درباره‌ی آن باشد، شعر انقلابی یعنی شعر متعهد که دارای ارزش‌های اخلاقی و انسانی باشد.

اسماعیل امینی افزود: در پایان هم ایشان از آقایان حدادعادل و امیری‌اسنفدقه خواستند شعر بخوانند.

پایان پیام

در مورد ادبیات فارسی

ادبیات فارسی یا ‌ادبیات پارسی به ادبیاتی گفته می‌شود که به زبان فارسی نوشته شده باشد. ادبیات فارسی تاریخی هزار و صد ساله دارد. شعر فارسی و نثر فارسی دو گونه اصلی در ادب فارسی هستند. برخی کتاب‌های کُهن در موضوعات غیرادبی مانند تاریخ، مناجات و علوم گوناگون نیز دارای ارزش ادبی هستند و با گذشت زمان در دسته آثار کلاسیک ادبیات فارسی قرار گرفته‌اند.

ادبیات فارسی ریشه در ادبیات باستانی ایران دارد که تحت تأثیر متون اوستایی در دوران ساسانی به زبان‌های پارسی میانه و پهلوی اشکانی پدید آمد.

کد خبر : 1702 ساعت خبر : 0:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1702
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

باسلام خدمت شمادوستان عزیز میلادامام حسن مجتبی مبارک رهبرمعظم انقلاب حقیقتا هم شعرراخوب می شناسند هم خودشان شاعرند افسوس که جنبه سیاسی ایشان مانع ازشناخت بقیه ابعادایشان شده است