شبکه‌های توزیع آب در شهرستان‌های لرستان هوشمند می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان از هوشمند سازی شبکه‌های توزیع آب شهرهای این استان خبر داد.

حمیدرضا کرموند شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه‌های جمعی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شبکه توزیع آب در شهرهای استان لرستان هوشمند خواهند شد.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح شبکه‌های توزیع آب در شهرهای استان عنوان کرد: بخش زیادی از شبکه‌های توزیع آب شهری لرستان نیازمند اصلاح هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان با اشاره به تنش آبی در مناطق جنوبی و غربی استان ادامه داد: استان لرستان یکی از استان‌های مواجه با تنش آبی در کشور محسوب می‌شود.

کرموند با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب در شهرهای استان لرستان گفت: همچنین شرکت آب و فاضلاب شهری استان نیز تمهدیات لازم را در بخش بهینه‌سازی تولید و مصرف آب در شهرهای استان اندیشیده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم شهرهای استان با بحران آب مواجه شوند، گفت: در این راستا یکی از اقدامات در دستور کار شرکت آب و فاضلاب شهری استان هوشمند سازی شبکه‌های توزیع آب در سطح شهرهای استان است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای پروژه انتقال آب کاکارضا به شهر خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این پروژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا در استان در حال اجرا است.

کرموند با بیان اینکه این پروژه ۳۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکار دارد تصریح کرد: با این وجود روند اجرای این پروژه مطلوب بوده و ظرف چند ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

پایان پیام

تنش آبی

حدود پنجاه سال پیش، تصور عمومی این بود که آب یک منبع بی نهایت است. در آن زمان، کمتر از نصف تعداد افراد کنونی روی سیاره وجود داشتند. مردم به اندازه امروز ثروتمند نبودند، کالری کمتری مصرف می کردند و گوشت کمتری می خوردند بنابراین آب کمتری برای تولید غذای آنها نیاز بود. آنها به یک- سوم حجم آبی که ما امروزه از رودخانه ها برداشت می کنیم، نیاز داشتند. امروزه رقابت بر سر منابع آب بسیار شدیدتر است.

کد خبر : 2827 ساعت خبر : 11:11 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2827
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات