فیلم یوزپلنگ بررسی شد

پایگاه خبری گلونی – در روزهای اخیر فیلمی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن یوزپلنگی خوابیده و فردی به زبان فارسی با آن صحبت می‌کند. پیرو این اتفاق، انجمن یوزپلنگ ایرانی تلاش کرد تا صحت این فیلم را بررسی کند. اما متاسفانه نتوانستیم ارتباطی با تهیه کننده این فیلم برقرار کنیم و فیلم از روی منبع اصلی نیز برداشته شد. شبهات زیادی در مورد این فیلم وجود دارد:

نخست اینکه صدای روی فیلم، واقعی است یا فیلم صداگذاری شده است؟

دوم اینکه آیا این فیلم در ایران گرفته شده است یا خیر؟ چرا که در کشورهای همسایه جنوبی ما که ایرانیان زیادی به آنجا رفت و آمد دارند، تعداد زیادی یوزپلنگ افریقایی نگهداری می‌شود.

سوم اینکه، اگر فیلم در ایران گرفته شده، آیا متعلق به یوزپلنگ ایرانی است یا یوزپلنگ آفریقایی؟ زیرا یوزپلنگ ایرانی و یوزپلنگ آفریقایی تفاوت ظاهری مشخصی ندارند. فقط یوزپلنگ‌های ایرانی کمی کوچکتر از یوزپلنگ‌های آفریقایی هستند. چون یوزپلنگ‌ها در ایران فصل سرد را تجربه می‌کنند، در فصول سرد سال دارای موهای بلندی می‌شوند. اما در فصول گرم با یوز آفریقایی هیچ تفاوتی ندارند. تفاوت اصلی یوز ایرانی و یوز آفریقایی، تفاوت‌های ژنتیکی است نه ظاهری.

با وجود شبهات فوق، انجمن یوزپلنگ ایرانی نمی‌تواند ایرانی یا آفریقایی بودن یوزپلنگ در تصویر را تایید کند.

باتوجه به اهمیت موضوع، از افرادی که در رابطه با این فیلم اطلاعات بیشتری در اختیار دارند، تقاضا می‌شود از طریق شماره تلفن ۸۸۹۰۳۵۱۳ (۰۲۱) و یا آدرس ایمیل info@wildlife.ir با انجمن یوزپلنگ ایرانی تماس حاصل نمایند.

آیا فیلم یوزپلنگ منتشرشده جعلی است؟

یوزپلنگ ایرانی

زیرگونهٔ به‌شدّت در معرض خطر انقراض از یوزپلنگ است و اکنون تنها ۴۰ قلاده از آن در ایران یافت می‌شود. در حال حاضر این یوز به عنوان نمادی در لباس تیم ملی فوتبال ایران است. از سال ۱۳۹۰ که پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی شروع شد تعداد این‌گونه از۱۰ قلاده به ۱۲ قلاده رسیده و این نشان دهنده تأثیر این پروژه بوده‌است

کد خبر : 3685 ساعت خبر : 8:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3685
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات