لرستان نماینده جنگل‌‌های زاگرس شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مهندس فتحی مدیر کل محیط زیست لرستان گفت: روز ۸ مرداده ماه به عنوان جنگل رمز حیات نام‌گذاری شده است و ما با همکاری استانداری لرستان، منابع طبیعی و صداوسیمای مرکز لرستان و تشکلات زیست محیطی استان لرستان، در روز پنج‌شنبه بزرگترین حلقه انسانی صیانت از جنگل‌های زاگرس تشکیل می‌دهیم تا با پوشش گسترده خبری این رویداد مهم،زنگ خطر نابودی جنگل‌ها را به صدا درآوریم.

فتحی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت لرستان که ۲۵ درصد از تنوع زیستی کشور را به خود اختصاص داده دو استان توسط سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نمایندگان جنگ‌لهای بلوط زاگرس و جنگل‌های شمال انتخاب گردیدند،که لرستان به عنوان نماینده بلوط‌های زاگرس و چالوس بعنوان نماینده جنگل‌های شمال انتخاب شده‌اند. ما ضمن انجام جلسات هماهنگی با استانداری لرستان و همچنین منابع طبیعی ودیگر ارگان‌های مربوطه، برنامه بزرگترین زنجیره انسانی صیانت از جنگل‌های زاگرس را در روز پنج‌شنبه ساعت ۹ صبح در منطقه حفاظت شده سفید‌کوه خرم‌آباد به حول و قوه الهی برگزار می‌کنیم.

با توجه به اهمیت موضوع با دعوت از تمامی اصحاب رسانه‌های تصویری، مجازی و… خود را ملزم به برگزاری شایسته این روز ملی که به حق توسط ریاست سازمان سرکار خانم دکتر ابتکار انجام گرفته می‌دانیم تا با انجام چنین برنامه‌هایی توانسته باشیم مسئله مهم و خطیر نابودی جنگل‌ها که متاسفانه در این چند سال اخیر رشد زیادی داشته‌اند را به گوش همه برسانیم.

روز نمادین

این روز نمادین، نظر به نقش جنگل‌ها در تامین آب، هوا و امنیت غذایی، عنوان «جنگل رمز حیات» و شعار «نگذاریم بمیرد جنگل، که جهان خواهد مرد» را دارد. اما این حرکت بی‌تردید بدون یاری رسانه‌های ارتباط جمعی موفق نخواهد بود. بنابراین تقاضا داریم تا با ما در این مسیر همراه شوید. وعده ما ۸ مرداد. هر ایرانی در هر جا که هست، هر حرکتی را که می‌تواند برای حفظ جنگل‌ها انجام دهد.

باقی بقای‌تان

کد خبر : 2446 ساعت خبر : 3:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2446
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات