نجات جنگل‌های کوهدشت از حریق

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از مهر، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از مهار آتش‌سوزی جنگل‌های شهرستان کوهدشت در این استان خبر داد.

مهرداد بهاروندی اظهار داشت: آتش‌سوزی جنگل‌های شهرستان کوهدشت صبح امروز مهار شد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی جنگل‌های منطقه کشماهور شهرستان کوهدشت از ظهر دیروز  سه‌شنبه آغاز شد عنوان کرد: با ورود نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج، محیط زیست و … این آتش‌سوزی ساعت ۹ صبح امروز چهارشنبه مهار شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان همچنین از کمک نیروهای مردمی برای مهار این آتش‌سوزی خبر داد و گفت: بیش از ۳۰۰ نفر از مردم محلی این منطقه برای مهار آتش‌سوزی به کمک منابع طبیعی لرستان آمدند.

بهاروندی با بیان اینکه صعب‌العبور بودن منطقه و همچنین وزش شدید باد عملیات اطفای حریق جنگل‌های کوهدشت را با کندی و سختی مواجه کرده بود گفت: در این آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع این منطقه دچار حریق شد.

وی بدون اشاره به میزان خسارات وارد شده به جنگل‌های کوهدشت بر اثر آتش‌سوزی تصریح کرد: کارشناسان میزان خسارت‌های وارد شده به منطقه را در حال بررسی هستند و به زودی این خسارت اعلام خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان علت وقوع این آتش‌سوزی را نیز عامل انسانی و اختلافات محلی عنوان کرد.

پایان پیام

در مورد شهرستان کوهدشت

مهمترین شاخص‌های شهرستان کوهدشت در بخش‌های مختلف اقتصادی بر اساس ارزیابی اداره کل آمار معاونت بر نامه ریزی استانداری استان لرستان در شهریور ۱۳۸۸ ماه به شرح ذیل می‌باشد. کل مساحت اراضی کشاورزی شهرستان ۱۹۱٬۵۷۲ هکتار، معادل ۲۵ درصد اراضی زراعی استان که از آن ۱۹۲۹۷ هکتار آبی و ۱۷۲۲۷۵ هکتار دیگر دیم می‌باشد

که سالانه ۱۵۴۱۴۵ هکتار از آن زیر کشت محصولات کشاورزی می‌رود؛ میزان ۳۰۹۲۰۵ تن تولید یعنی ۷/۱۶د تولید محصولات زراعی استان و هم‌چنین با ۲٬۳۹۴ هکتار سطح باغات مثمر با تولید سالانه ۲۸۰۰۰ تن یعنی معادل ۵/۱۲ درصد تولید باغات استان و با دارا بودن ۶۵۰ هزار واحد دامی با تولید ۲۵ هزار تن محصولات دامی را به خود اختصاص داده‌است. هم‌چنین بیش از ۹۰ درصد باغات انار استان لرستان در شهرستان کوهدشت وجود دارد که عمدتاً در بخش طرهان و بخش کوهنانی به ویژه منطقهٔ زیرتنگ سیاب، چقاپیت سفلی چقاپیت علیا، گراب و رودبار قرار دارند.

کد خبر : 2747 ساعت خبر : 2:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2747
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات