پایگاه منطقه‌ای اطفای حریق لرستان احداث می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از فارس، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از احداث پایگاه منطقه‌ای اطفای حریق در این استان خبر داد.

مهرداد فتحی‌بیرانوند  با بیان اینکه امروزه جنگل‌های ما در معرض آسیب‌های بسیاری قرار دارند، اظهار داشت: جنگل‌های زاگرس به عنوان یکی از سرمایه‌های طبیعی کشور در سنوات اخیر مورد آسیب و تهدیدهای مختلفی قرار گرفته و در سال جاری شاهد از بین رفتن صدها هکتار از بهترین اراضی جنگلی و مرتعی استان لرستان و استان‌های غرب کشور بر اثر آتش‌سوزی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و با پی‌گیری‌های به عمل آمده با درخواستی که از سازمان حفاظت محیط‌زیست صورت گرفت با توجه به موقعیت جغرافیایی استان لرستان که به عنوان مرکز جنگل‌های زاگرس شناخته شده است، مقرر شد تا یک پایگاه منطقه‌ای اطفای حریق در استان لرستان احداث شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با بیان اینکه پیشنهاد احداث این پایگاه مورد استقبال رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز قرار گرفته است، گفت: همچنین مقرر شد تا با هماهنگی دستگاه‌هایی که متولی جنگل‌ها هستند از جمله مدیریت بحران استان، اداره‌کل منابع طبیعی و محیط‌زیست به صورت مشترک درخواست تأمین اعتبار برای ایجاد این پایگاه منطقه‌ای اطفای حریق در استان لرستان ارائه شود.

وی تصریح کرد: با احداث این پایگاه چنانچه آتش‌سوزی در استان لرستان صورت گیرد با استفاده از امکانات و تجهیزاتی که در قالب این طرح خریداری می‌شود می‌توانیم به اطفای حریق ورود کنیم ،ضمن آنکه در صورت لزوم امکان کمک‌رسانی و پوشش استان‌های همجوار نیز در زمان آتش‌سوزی وجود دارد.

فتحی‌بیرانوند در ادامه در خصوص بازدید شب گذشته مدیرکل پایش پایدار سازمان حفاظت محیط‌زیست از کارخانه سیمان دورود اظهار داشت: یک نشست منطقه‌ای با حضور معاونان پایش ادارات کل محیط‌زیست استان‌های غرب کشور در استان برگزار شد، ضمن آنکه یک کارگاه آموزشی نیز با حضور مدیرکل پایش پایدار سازمان حفاظت محیط‌زیست با موضوع آخرین دستاوردهای پایش آنلاین صنایع بزرگ برگزار شد.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه پنجم صنایع بزرگ ملزم به ایجاد پایش آنلاین و لحظه‌ای هستند تا بتوانیم خروجی‌های هوا و فاضلاب این واحدها را به صورت آنلاین رصد کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان خاطرنشان کرد: در ادامه این همایش بازدیدی از کارخانه سیمان دورود صورت گرفت، چراکه کارخانه سیمان دورود یکی از صنایع پیش‌رو در نصب سیستم پایش آنلاین در استان لرستان شناخته شده است و در این بازدید آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه محیط‌زیست بررسی شد.

پایان پیام

 

کد خبر : 3572 ساعت خبر : 1:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3572
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات