شکار بی‎رویه محیط‌زیست الشتر را تهدید می‌کند

رئیس اداره محیط زیست الشتر گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد پرونده‎های تخلف زیست محیطی مربوط به شکارچیان غیربومی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا،طاهر فتح‎الهی با اشاره به مشکلات محیط زیست شهرستان الشتر بیان کرد: متاسفانه وجود تعداد بالای تفنگ در این شهرستان از عوامل تهدید کننده محیط زیست است چراکه این اسلحه‎ها عمدتاً برای شکار خریداری می‎شوند.

وی اضافه کرد: همچنین شکارچیان استان‎های هم‎جوار شهرستان با شکار و صیدهای بی‎رویه محیط زیست منطقه را مورد تهدید و تخریب قرار داده‎اند.

فتح‎الهی با اشاره به اینکه بین ۳۰ تا ۴۰ درصد پرونده‎های تخلفات شکار و صید مربوط به شکارچیان غیربومی است، افزود: این افراد برای شکار خرگوش، تشی و گراز به منطقه می‎آیند و از هیچ‎گونه دست‎درازی به محیط زیست کوتاهی نمی‎کنند.

رئیس اداره محیط زیست الشتر تصریح کرد: تا به حال مناطق هدف این افراد شهرستان‎های نورآباد و کوهدشت بوده که با کاهش جمعیت این گونه‎ها در این مناطق به شهرستان الشتر روی آورده‎اند.

پایان پیام

محیط زیست

محیط زیست عبارت ترکیبی از دانش‌های متفاوت در علم است که شامل مجموعه‌ای از عوامل زیستی و محیطی در قالب محیط زیست و غیر زیستی (فیزیکی، شیمیایی) است که بر زندگی یک فرد یا گونه تأثیر می‌گذارد و از آن تأثیر می‌پذیرد. امروزه این تعریف غالباً به انسان و فعالیت‌های او مرتبط می‌شود و می‌توان محیط زیست را مجموعه‌ای از عوامل طبیعی کرهٔ زمین، همچون هوا، آب، اتمسفر، صخره، گیاهان و غیره، که انسان را احاطه می‌کنند، خلاصه کرد.

سطح کرهٔ زمین به‌طور کلی به ۴ بخش تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از سنگ‌کره (لیتوسفر)، آب‌کره (هیدروسفر)، هواکره (اتمسفر) و بیوسفر. بعضی از دانشمندان یخ‌کره را نیز جزء این تقسیم‌بندی می‌دانند. هر کدام این بخش‌ها شامل اکوسیستمهایی گوناگون هستند که به‌طور کلی محیط زیست را تشکیل می‌دهند.

تفاوت محیط زیست با طبیعت در این است که تعریف طبیعت شامل مجموعه عوامل طبیعی، زیستی و غیر زیستی می‌شود که منحصراً در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که عبارت محیط زیست با توجه به برهم‌کنش‌های میان انسان و طبیعت و از دیدگاه بشر توصیف می‌شود.

کد خبر : 3486 ساعت خبر : 9:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3486
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات