بهره‌برداری از خط اضطراری انتقال آب بروجرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم،‌ خط اضطراری انتقال آب بروجرد واقع در ایستگاه چشمه غازی صبح امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

غلامحسین بنادری مدیر امور آب این شهرستان در حاشیه بهره‌برداری از این طرح اظهار داشت: خط اضطراری انتقال آب از چشمه غازی به تپه شهدای گمنام این شهرستان از طرح‌های مهم این شرکت در سال جاری است.

وی عنوان کرد: انتقال آب بروجرد از ایستگاه چشمه غازی به این شهرستان در اردیبهشت ماه سال ۹۲ آغاز و در بهمن ماه سال گذشته به اتمام رسید و امروز با بهره‌برداری از آن این خط انتقال در شهرستان بروجرد مورد استفاده در مواقع اضطراری قرار می‌گیرد.

مدیر آب بروجرد تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال اجرا شده و طول خط انتقال آن  ۴٫۶ کیلومتر از لوله‌های چدنی و فولادی استفاده شده است.

بنادری هدف از اجرای این پروژه را رفع کمبود آب مخزن تپه شهدا در زمان اوج مصرف دانست و گفت: همچنین این پروژه به منظور جایگزینی ورود آب کدر سراب گلرود در شبکه در زمان بارندگی‌ها با آب چاه مورد استفاده قرار می‌گیرد تا‌ بتوان در مواقع بارندگی‌ها که آب گل آلود می‌شود از این طریق آب مخزن را جایگزین کرد.

وی با بیان اینکه حجم گنجایش این مخزن ۱۰ هزار متر مکعب است، افزود: این خط انتقال ۱۵۰ لیتر آب را در ثانیه به مخزن منتقل می‌کند و در تمام طول سال این کار به صورت مستمر انجام می‌شود و مدیریت برداشت آب آن با شرکت آب و فاضلاب بروجرد است.

پایان پیام

در مورد آب

آب نقش مهمی در اقتصاد جهان دارد. نزدیک به ۷۰٪ آب شیرین مصرفی توسط انسان در کشاورزی مصرف می‌شود. ماهیگیری در آب‌های شیرین و شور یکی از منابع اصلی درآمد در بسیاری از کشورها محسوب می‌شود. بسیاری از کالاهای مصرفی و اساسی از طریق مسیرهای آبی و توسط کشتی‌ها و قایق‌ها جابجا می‌شود. در کاربردهای سرمایش و گرمایش خانگی و صنعتی از مقادیر زیادی آب و بخار استفاده می‌شود.

کد خبر : 3970 ساعت خبر : 1:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3970
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات