ممانعت از ورود دام‌ به منطقه اشترانکوه

ممانعت از ورود دام‌ به منطقه اشترانکوه

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه گفت: گروه سیار یگان حفاظت منطقه اشترانکوه در شش ماه اخیر موفق به جلوگیری از ورود دام‌های غیر مجاز به این منطقه شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، مهندس احمد گودرزی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در ۶ ماهه اخیر بالغ بر ۴۰ هزار راس دام از منطقه حفاظت شده اشترانکوه بیرون رانده شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۲۰ قبضه اسلحه و ضبط ۶۰ رشته تور سالیک و ۲۰۰ قطعه ماهی از منطقه رودخانه گهر‌رود، تی و عمارت و ماربره از شکارچیان کشف و ضبط شد.

گودرزی با بیان اینکه در این مدت ۶ ماه جلسات متعددی با دهیاران گذاشته شده است، یادآورشد: پخش نامه‌های همکاری دهیاران و شورای ۶ روستای حوزه اشترانکوه برای آگاهی اهالی و بهره‌وری هر چه بهتر از محیط زیست نسبت به عدم هر گونه صید و شکار، ساخت و ساز و تصرفات عرصه‌های محیط زیست و جلوگیری از ورود دام قبل از شروع فصل چرای دام از موارد مهم ذکر شده در این جلسات بود.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه با بیان اینکه زیستگاه گذرستان اشترانکوه پس از ۶ سال از دست متخلفان آزاد شد، تصریح کرد: این منطقه در گذشته بهترین زیستگاه برای بز کوهی و پاژن بود و بر اساس برخی آمار‌ها بالغ بر ۱۵۰۰ راس کل و بز در این منطقه زندگی می‌کردند که متاسفانه مورد تعرض متجاوزان قرار گرفت.

پایان پیام

کد خبر : 5290 ساعت خبر : 8:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5290
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات