روزنامه‌ی لرستان/ ۲۶ شهریور

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۶ شهریور

به گزارش پایگاه خبری گلونی مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

تیرماه امسال خبری منتشر شد از قتل معلم خرم‌آبادی و یکی از بستگانش در روستای قلابردی خرم‌آباد. امروز خبر دستگیری قاتل این حادثه را تسنیم نوشت. سرهنگ قدرت الله دالوند، رئیس پلیس آگاهی لرستان اظهار داشت: عامل قتل معلم خرم‌آبادی و یکی دیگر از اقوامش که ۲۴ تیرماه امسال در منطقه قلعه سنگی (قلابردی) شهر خرم‌آباد به‌وسیله تفنگ کلاشنیکف به قتل رسیدند دستگیر شد. وی بابیان اینکه پس از وقوع این اتفاق مشخص شد که قاتل نسبت خانوادگی نزدیکی با مقتولان دارد، افزود: قاتل پسرعموی مقتول بوده که بلافاصله پس از ارتکاب قتل با همراهی یکی دیگر از بستگانش که درصحنه قتل حضور داشته متواری می‌شود. پس از اقدامات و تحقیقات پلیس آگاهی لرستان چند روز پیش قاتل در مخفیگاهشان در حاشیه شهر کرج دستگیر شد. این قاتل ۳۴ ساله یک مجرم سابقه‌دار است که پیش‌ از این نیز مبادرت به قاچاق مواد مخدر کرده است.

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۶ شهریور

خبر بعدی هم بدون ارتباط با خبر قبلی‌مان نیست. معاون استاندار لرستان سید سعید شاهرخی عصر امروز در حاشیه جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی استان لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:‌ بر اساس قانون حبس زدایی و آیین‌نامه ۷۹ از قانون مجازات اسلامی، بناشده برخی از زندانیان به‌جای اینکه عمر خود را در زندان بگذرانند، این مدت را در دستگاه‌های اجرایی بدون مزد خدمت کنند. معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان با بیان اینکه این آیین‌نامه اقدام مهمی در جهت بهره‌گیری از افراد متخصصی است که ‌می‌توانند توانمندی‌های خود را اثبات کنند، عنوان کرد: دستگاه‌ها باید از این فرصت در جهت دستیابی به اهداف خود استفاده کنند، البته بحث زندانیان سابقه‌دار، مجرمان و قاچاقچیان کاملاً جداست و مشمول این قانون نمی‌شوند.

معاون استاندار لرستان امروز خبری هم از تشکیل اتاق‌های فکر تخصصی در دستگاه‌های اجرایی لرستان داشت که تسنیم نوشت. سید سعید شاهرخی گفت: به دنبال اعلام رتبه‌بندی کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور، کارگروه فرهنگی و اجتماعی لرستان، در شمار سه کارگروه برتر کشور قرارگرفته است. آنچه در تشکیل اتاق‌های فکر باید موردتوجه قرار بگیرد این است که این اتاق‌ها نباید شعاری و تشریفاتی اداره شوند، بلکه در قالب این اتاق‌های فکر از ظرفیت نخبگان و اندیشمندان جامعه استفاده شود، چه‌بسا افراد زیادی در جامعه وجود دارند که تجربیات و ایده‌های ارزشمندی دارند و تمایل دارند آن‌ها را در اختیار دیگران نیز قرار دهند.

فارس امروز خبری از کسب رتبه برتر توسط کارگروه فرهنگی لرستان در کشور داشت. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی لرستان گفت: به جز کارگروه فرهنگی اجتماعی مابقی کارگروه‌های استان رتبه خوبی را به خود اختصاص داده‌اند که این موضوع جای خوشحالی دارد. با توجه به اینکه بحث فرهنگی یک موضوع مهم و حیاتی است که شوخی‌بردار نیست و همه باید در این راستا تلاش بسیاری داشته باشند.

امروز جمعی از مربیان مهد کودک خرم‌آبادی جلوی استانداری لرستان تجمع کردند که فارس نوشت. ظهر امروز بیش از ۱۰۰ مربی مهدکودک خرم‌آبادی به نشانه اعتراض در جلوی ساختمان استانداری لرستان در خرم‌آباد توقف کردند. این اعتراض در تمام شهرستان‌های استان بوده است که تعداد اعتراض‌کنندگان بالاست. این مربیان مهدکودک از مشخص نبودن وضعیت شغلی خود معترض و ناراضی هستند و از مسئولان به خصوص استاندار لرستان خواستار حل این مشکل شدند.

روزنامه‌ی لرستان/ ۲۶ شهریور

برای پایان روزنامه خبرخیلی خوبی از مهر دارم، از آنها که حال آدم را خوب می‌کند. دانش‌آموزان شهرستان نورآباد با استفاده از مواد دور ریختنی نمایشگاهی با عنوان «آثار زیست محیطی و کودکان» برپا کردند تا همراهی خود را محیط زیست نشان دهند. لیلا امیدیان مسئول برگزاری این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۱۵۰ اثر مختلف با موضوع حفاظت از محیط زیست توسط دانش‌آموزان این شهرستان به نمایش گذاشته شده است. ساخت خانه‌های چوبی و فلزی، عروسک‌های پارچه‌ای و پلاستیکی، تهیه ماکت‌های فضای سبز و درخت و گل با سایر مواد بلا‌استفاده، نقاشی و کاغذ دیواری از جمله آثاری بوده که توسط دانش‌آموزان به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه با همکاری اداره حفاظت از محیط زیست و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان برپا شده و به مدت سه روز در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آماده بازدید علاقه‌مندان است.

آفرین بر این دانش‌آموزان دوستدار محیط زیست. به امید روزی که همه ما مثل این دانش‌آموزان باشیم. طبق روال هر پنجشنبه توصیه که نه، خواهش می‌کنم در طبیعت‌گردی‌های آخر هفته ویردار درختان بلوط  باشید.

پایان پیام

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 5160 ساعت خبر : 8:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5160
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات