مطالبات گندم‌کاران پرداخت شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، استاندار لرستان خواستار پرداخت مطالبات گندم‌کاران استان شد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصاد استان، پرداخت بهای گندم کشاورزان لرستانی باید در اولویت قرار گیرد.

هوشنگ بازوند در همایش تجلیل از برگزیدگان سال ۹۳ بخش کشاورزی لرستان افزود:  نباید کشاورزان استان را با سایر استان‌ها مقایسه کرد به همین دلیل باید در واریز مطالبات این قشر تسریع شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته شمال استان شاهد سرمازدگی و جنوب استان نیز دچار خشکسالی بوده و محصول گندم کشاورزان با زحمت و تلاش بسیار تولید شده است.

وی اشاره به اینکه ۷۰۰ میلیارد ریال مطالبات گندم‌کاران استان امروز واریز شده اضافه کرد: یک سوم محور توسعه استان در کشاورزی است.

استاندار لرستان همچنین با  اشاره به بخشی از وضعیت اقتصاد استان گفت: یکی از شعار های دکتر روحانی رونق اقتصادی بوده که تحقق این امر نیازمند زیرساخت‌های کنترل تورم و تثبیت ارز بود.

بازوند با اشاره به سرانه درآمد پایین و بیکاری بالای مردم لرستان گفت: باید سرعت توسعه اقتصاد استان دو چندان می‌شد چراکه ۳۶ هزار میلیارد ریال طرح نیمه در استان رها شده بود.

وی همچنین معوقات بانکی استان را ۱۰ هزار میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد : آثار این امر در مشکلات و ناهماهنگی‌های اقتصادی و شاخص بیکاری استان محرز است.

وی ایجاد زیرساخت‌های لازم در لرستان طی دو سال گذشته را از اقدامات مهم صورت گرفته عنوان کرد و گفت: سال گذشته دو سد به بهره‌برداری رسیده  که در حال حاضر پنج متر مکعب بر ثانیه از آزادسازی سد بهره‌برداری شده ایوشان به رودخانه کشکان سرازیر می‌شود.

وی فراهم کردن زیرساخت‌ها را عامل مهم جذب سرمایه‌گذار دانست و افزود: هم اکنون موج سرمایه‌گذاری در استان توسط بخش خصوصی آغاز شده اما در عین حال کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت‌های موجود برای توسعه استان بکار گرفته شده است.

بازوند همچنین با اشاره به توافقات هسته‌ای افزود: پایان دادن به پرونده هسته‌ای از وعده‌های دکتر روحانی بود که پس از ۲۳ ماه مذاکره تحقق یافت.

وی با بیان اینکه در هشت سال گذشته بیش از شش قطعنامه علیه ایران صادر و کشور را منزوی کرده بود تصریح کرد: امروز با هدایت مقام معظم رهبری و تدابیر حکیانه ایشان، خون شهدای هسته‌ای و مقاومت مردم، پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت سازمان ملل خارج شده است.

در این همایش از ۴۶ برگزیده سال ۹۳ بخش کشاورزی لرستان تجلیل شد.

پایان پیام

کد خبر : 4313 ساعت خبر : 10:50 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4313
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات