واکنش برزیده به نحوه پخش سخنانش در بخش خبری ۲۰:۳۰

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از آنا،‌ حسن برزیده کارگردان فیلم سینمایی «مزار شریف» طی یادداشتی به نحوه پخش سخنانش در بخش خبری ۲۰:۳۰ واکنش نشان داد.

به نقل از روابط عمومی فیلم «مزار شریف»، متن یادداشت برزیده به شرح زیر است:

«چند روزی است که هر چه فکر می‌کنم نمی‌توانم اسم و عنوان مناسبی برای رفتار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای برنامه‌سازان بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما پیدا کنم؛ جعل خبر، خیانت در امانت، دروغ پراکنی، تحریف خبر، دزدی رأی و اندیشه یا … راستش از خودم ناامید شدم، بنابراین می‌خواهم با شرح اتفاقی که افتاده از افکار عمومی برای نام‌گذاری کمک بگیرم.

برنامه خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما تا آنجایی که بنده اطلاع دارم راهکاری بود از طرف عقلای صدا و سیما برای مقابله با بخش‌های خبری شبکه‌های ماهواره‌ای؛ نحوه اجرا، میزانسن، رفتار و گفتار مجریان که کاملا آشکار و گل درشت یا به قول جوان‌های امروزی تابلو، تقلیدی است مو به مو از برنامه خبری یکی از همین شبکه‌های ماهواره‌ای (البته خود این کج سلیقگی در جای خود قابل بحث است).

چند روز پیش‌ (پنج‌شنبه ۲۹ مردادماه، حدود ساعت ۱۳:۳۰) خانمی که اگر لازم شد اسم او را خواهم برد، از طرف این برنامه یعنی خبر ۲۰:۳۰ با من تماس گرفتند و در خصوص تغییر نام جشنواره فجر نظرم را پرسیدند؛ البته پرسش که چه عرض کنم، بیشتر اصرار داشتند با استفاده از شعار حمایت از به قول خودشان ارزش‌ها جوابی را ازمن دریافت کنند که مورد نظر خودشان بود، اما من همراهی نکردم و ظاهرا به مذاقشان خوش نیامد.

این خانم دلسوز ارزش‌ها که از لابه‌لای حرف‌های بنده متوجه شده بودند حداقل در موضوع عدم تفکیک دو بخش جشنواره با ایشان موافقم با قصد و نیتی مشخص برای استفاده در جایی معین که بعداً برایم روشن شد، سوالی در این خصوص پرسیدند که به تبع پاسخش پس از توضیحی مفصل این جمله کوتاه یا چیزی شبیه به آن بود «من با این تغییر کاملا مخالفم» (منظورم مخالفت با جدا کردن دو بخش مسابقه سینمای ایران و بین‌الملل بود، نه مخالفت با تغییر نام فجر). همان شب بی خبر از همه جا یکی از دوستان با من تماس گرفت و در خصوص پخش برنامه ۲۰:۳۰ خبری داد که تنم را لرزاند.

برنامه‌سازان بی‌تعهد و غیرحرفه‌ای این بخش خبری سیما، احتمالا با توجیه حمایت از ارزش‌ها و مثل همیشه با هدف نجات اسلام و مسلمین که البته بر همه ما واضح و مبرهن است که اولین وظیفه رسانه ملی و صد البته برنامه‌سازان ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما است، صدای بنده حقیر و جمله «من با این تغییر کاملا مخالفم» را به سبک رابین هود دزدیده بودند تا در جای خیر و مناسبش یعنی در بین صحبت‌های مخالفین تغییر نام جشنواره فجر خرج کنند و به دروغ، مخالفی دیگر برای تغییر نام فجر بتراشند. به این ترتیب بنده بی آنکه بخواهم یا بدانم در بازی کثیفی شرکت داده شدم که همیشه از آن بیزار بوده و هستم؛ بازی دین‌فروشانی که به هر قیمت برای گذران زندگی بی‌ارزش دو روزه دنیا و برای خوشایند اربابان پشت پرده هر بی‌اخلاقی و هر بدنامی را به جان می‌خرند؛ البته قربه الی الله.

حال که نام مقدس الله برده شد به احترام این نام سخن را کوتاه می‌کنم و با دعایی از عمق وجود این شکواییه را به پایان می‌برم؛ به امید اینکه خوانندگان این سطور نام و عنوان مناسبی برای این رفتار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای پیدا کنند.

خداوندا ما را در پناه خودت از شر شیاطین جن و انس حفظ بفرما و به ما توفیق خدمت به بندگان صالحت را عطا بفرما.

حسن برزیده، سوم شهریور ماه ۱۳۹۴»

پایان پیام

کد خبر : 3976 ساعت خبر : 3:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3976
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات