روزنامه‌ی لرستان/ ۴ مهر

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

با وجود حادثه منا فکر کنم مهم‌ترین خبری که برای شروع روزنامه مناسب باشد همین است. طی خبری که فارس داشت، سیدحمید مصطفایی صبح امروز عنوان کرد: تعداد حجاج لرستانی که در حادثه منا کشته شدند، تا این لحظه هفت نفر هستند. از هفت حاجی لرستانی کشته شده در حادثه منا چهار نفر از کاروان ۲۹۰۱۳ بروجرد و سه نفر از کاروان ۲۹۰۱۲ ازنا، الیگودرز و دورود بوده‌اند. هنوز آمار دقیقی از مفقودان این حادثه در دست نبوده و زمان برگشت حجاج لرستانی و پیکر پاک جان‌باختگان نیز مشخص نیست که به محض مشخص شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.

همین خبرگزاری خبری هم از پیام تسلیت حجت‌الاسلام میرعمادی و استاندار لرستان داشت. در پی کشته شدن زائران ایرانی و لرستانی در منا حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در لرستان و هوشنگ بازوند استاندار لرستان پیام تسلیت مشترکی صادر کردند.

روزنامه‌ی لرستان/ ۴ مهر

شهردار بروجرد امروز خبری از احداث جاده سلامت در این شهر داشت. منوچهر یوسفی امروز با بیان اینکه میدان آیت‌الله بروجردی مکان مناسبی برای اسکان مسافران نیست، افزود: بر این اساس و در راستای کیفیت‎بخشی به خدمات قابل ارائه به مسافران، شهرداری بروجرد دو برنامه را در دستور کار خود قرار داده است. یکی از برنامه‎های یاد شده تملک زمین و احداث ساختمان در محدوده میدان آیت‌الله بروجردی با هدف ایجاد استراحتگاه و اسکان مسافران است. این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به احداث جاده سلامت در این شهرستان اشاره و عنوان کرد: این اقدام در سایه همکاری شهرداری و اداره ورزش و جوانان شهرستان بروجرد اجرایی می‎شود.

تسنیم امروز خبری فرهنگی از کتابخوانی داشت. رئیس کتابخانه‌های عمومی خرم‌آباد گفت: طرح استقرار کتابخانه‌ها در دستگاه‌ها در دستور کار است و در این زمینه ایستگاه مطالعه در ۳ بانک شهر راه‌اندازی شده است. امیری خاطرنشان کرد: برای هرکدام از این ایستگاه‌ها ۷۰۰ کتاب اهداشده است و سایر اماکن را نیز در دستور کارداریم.

خبر دیگر تسنیم خبری درباره آتش‌سوزی‌های لرستان بود. رضا آریایی، مدیر کل مدیریت بحران لرستان، ظهر امروز در جلسه شورای ستاد حوادث لرستان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: به‌منظور مهار آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های لرستان که معمولاً در ارتفاعات قرار دارند، سیستم اطفای حریق هوایی در اختیار استان لرستان قرار می‌گیرد.
وی افزود: بر اساس قراردادی که با وزارت دفاع و پشتیبانی‌ نیروهای مسلح منعقد شده، از سال آینده به مدت سه سال هلیکوپتر و هواپیمای ویژه اطفای حریق در اختیار استان‌هایی که دچار آتش‌سوزی‌ شده و نیاز به اطفای حریق هوایی دارند، قرار داده می‌شود.

به نقل از مهر امروز مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از تاسیسات آبرسانی تاریخی شهرستان بروجرد بازدید کرد. غلامرضا سلیمانی در این بازدید ضمن دریافت گزارشی از اقدامات صورت گرفته بر اجرای هرچه سریعتر شمع زنی برای پایداری بیشتر و ممانعت از ریزش دیوار و جلوگیری از بر هم خوردن چیدمان تاکید کرد.

در پایان روزنامه فوت هموطنان‌مان را تسلیت می‌گویم و امیدوارم هرچه سریع‌تر وضعیت مفقودین این ماجرا هم مشخص شود و آرامش به خانواده‌های این زائران بازگردد. انشاالله.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 5519 ساعت خبر : 9:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5519
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات