درویش: اولین کلنگ را خودم می‌زنم

پایگاه خبری گلونی، در روز نخست نمایشگاه مطبوعات میزبان محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست بود. این نشست با بازدید از داده‌نماهای پایگاه خبری گلونی آغاز شد و سپس گفت‌وگویی پیرامون مسائل روز محیط زیست با وی انجام شد.

او از توسعه متناسب با توان اکولوژیک کشور گفت و به پروش نسلی آگاه اشاره کرد که خطرات محیط زیست را بداند و بشناسد. از او درباره زبان سرخش پرسیدیم و از فعالیت های اینترنتی اش.

 پرسیدیم آیا موهایش در راه محیط زیست ریخته است؟ او هم از جرثومه‌های سیمان‌اندود پهن‌پیکر برایمان گفت و قول داد اگر بخواهند سدی را خراب کنند، اولین کلنگش را او بزند. مشروح این گفت‌وگو به زودی بر روی پایگاه خبری گلونی قرار خواهد گرفت.

آشنایی با محمد درویش

محمد درویش (زاده چهارم بهمن ماه ۱۳۴۴ تهران)، کنشگر محیط زیست، پژوهشگر و کویرشناس اهل ایران است. او به عنوان محقق حوزه بیابان و شناخت مولفه‌های بیابان‌زایی در مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور خدمت می‌کند و می‌کوشد درک مشترکی از اهمیت محیط زیست را در سطح جامعه و سیاستمداران رقم زند. وی هم‌چنین از مشوقان و همراهان جدی ترویج مکتب مدرسه طبیعت، معرفی شیوه های مهار خشونت در صحنه محیط زیست ایران، تغییر ماهیت آموزش های محیط بانی و نفی خودرو محوری در مبلمان شهری است.

در سوم بهمن ۱۳۹۷، مجله بخارا با همراهی مجله صنوبر و خانه اندیشمندان علوم انسانی، شب محمد درویش را به سبب بیش از سه‌دهه تلاش مؤثر او در صحنه محیط‌زیست ایران برگزار کردند. این مراسم در تالار بزرگ فردوسی تهران برگزار شد.

دانشنامه کارشناسی ارشد وی (امکان‌سنجی مدیریتی در استفاده از روش فائو و یونپ برای تهیه نقشه بیابان زایی ایران)، به عنوان پژوهش برتر سال ۱۳۷۸ وزارت جهاد سازندگی وقت انتخاب شد.

پایان پیام

 

کد خبر : 7674 ساعت خبر : 6:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=7674
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات