دستگیری حفاران غیرمجاز در دیلمان

حوادث: عوامل حفاری غیر مجاز در شهر دیلمان توسط یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی گیلان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، در پی گزارشی مبنی بر تردد مشکوک افرادی ناشناس در محدوده شهر دیلمان و احتمال حفاری غیر مجاز با هدف استخراج اشیای عتیقه، موضوع در دستور کار یگان حفاظت این اداره کل قرار گرفت. در جریان رسیدگی به این تخلف، ضابطین قضایی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیاهکل – دیلمان با هماهنگی ماموران نیروی انتظامی به منطقه مورد نظر اعزام و پس از بررسی صحت و سقم موضوع، موفق به شناسایی خودروی افراد ناشناس در مسیر روستای لیه شدند. در بازرسی‌های به عمل آمده از این خودرو یک دستگاه فلزیاب به همراه متعلقات آن کشف و ضبط شد.

سیاسی: استاندار گیلان گفت: «گیلان رتبه ۱۷ بیکاری در کشور را کسب کرده است.» به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از ۲ طرح صنعتی در شهر صنعتی این شهر با اشاره به رتبه بیکاری گیلان اظهار کرد: «نرخ بیکاری گیلان در ۳ ماه تابستان امسال به ۲/۱۱ درصد رسیده است.»

سلامت: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت از انجام مشاوره رایگان به شهروندان در سرای محلات این شهر خبر داد. مظفر نیکومنش‌نودهی امروز در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ارائه مشاوره رایگان به شهروندان این شهر اظهار کرد: «در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت قصد داریم با بهره‌گیری از حضور چهره‌های فرهیخته و فرهنگی اقدام به ارائه مشاوره رایگان در زمینه موضوعات مختلف کنیم.» وی افزود: «در تلاش هستیم از حضور پزشکان عمومی و متخصص نیز در سرای‌ محلات رشت برای ارائه مشاوره رایگان استفاده کنیم.» رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تعداد سرای‌ محلات شهر رشت تصریح کرد: «اکنون ۵ سرای‌ محلات در شهر رشت احداث شده و سال آینده ۱۵ سرای محلات در نواحی مختلف این شهر راه‌اندازی می‌شود.»

ورزشی: سرمربی تیم فوتبال ملوان با بیان اینکه تیمش می‌توانست سایپا را شکست دهد، گفت: «موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف خلق کردیم، اما بدشانس بودیم.» به گزارش خبرگزاری مهر، حمید استیلی پس از شکست ۲ بر یک عصر جمعه برابر سایپا در خصوص این مسابقه گفت: «شرایط بازی به نوعی رقم خورد که عدالت در این مسابقه رعایت نشد. هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم ما موقعیت گل بیشتری نسبت به حریف داشتیم و همچنین درصد مالکیت توپ بیشتری را نیز داشتیم.» استیلی ادامه داد: «از هواداران‌مان نیز متشکرم که ۹۰ دقیقه ما را تشویق کردند. در مجموع عدالت در این بازی رعایت نشد، اما بازیکنانم با وجود اینکه بازی در زمین حریف برگزار می‌شد، موقعیت‌های بسیار خوبی را روی دروازه حریف ایجاد کردند. ما کم شانس بودیم.»

محیط زیست: رئیس محیط زیست انزلی از آغاز فصل شکار در تالاب انزلی خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر میغی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: «شکارچیانی که مجوز شکار را از محیط زیست دریافت کرده‌اند، می‌توانند در مناطقی که به عنوان مراکز آزاد شکار معرفی شده، به شکار بپردازند.» وی با تاکید بر اینکه شکارچیان می‌بایست بر اساس محدودیت‌های اطلاع‌رسانی شده درخصوص نحوه شکار، اقدام به شکار کنند، افزود: «شکارچیان می‌بایست فقط در خصوص شکار پرنده‌هایی که در پروانه شکارشان به آن اشاره شده است، اقدام کرده و از شکار گونه‌هایی که در حال انقراض هستند خودداری کنند.» میغی با بیان اینکه امسال فقط روزهای پنجشنبه و جمعه به شکار اختصاص داده شده، تصریح کرد: «علاوه بر شکار گونه‌های در حال انقراض، شکار در روزهای عادی نیز تخلف محسوب شده که در صورت مشاهده، علاوه بر ابطال مجوز شکار، متخلفین به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.»

پایان پیام

گزارش‌گر: امیر پروَسنان

کد خبر : 8697 ساعت خبر : 6:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=8697
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات