حذف آلاینده‌های خطرناک از هوای تهران

حذف آلاینده‌های خطرناک از هوای تهران

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شاخص آلودگی هوای امروز تهران در وضعیت هشدار قرار ندارد و بخش عمده‌ای از شرایط هوایی که در تهران و برخی دیگر از شهرهای کشور ناشی از پایداری هوا و شرایط جوی رطوبت و سرما است.

ابتکار ضمن تاکید بر اثرات مثبت اقدامات مختلف صورت گرفته برای بهبود کیفیت هوای کشور طی دو سال اخیر، تصریح کرد: حذف و کاهش شاخص‌های بسیار خطرناکی همچون بنزن و آروماتیک‌ها از بنزین توزیعی در کشور و توزیع بنزین یورو ۴ منجر به ارتقاء وضعیت کیفی هوا شده است و مخاطرات بسیاری از آلاینده‌های خطرناک حذف یا کاهش پیدا کرده‌اند.

حذف آلاینده‌های خطرناک از هوای تهران

معاون رئیس جمهور مهم‌ترین چالش کنونی در شاخص‌های هوا را ذرات کمتر از ۲٫۵ میکرون دانست و افزود: این ذرات ناشی از احتراق ناقص سوخت در خودرو‌ها، فعالیت صنایع و گرد و غبار است. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: البته اجرای کامل و درست برنامه ۱۵ ساله کاهش آلودگی هوا که طی سال‌هایی متوقف شده بود، می‌توانست نقش بسیار مهمی در پیشگیری از وضعیت کنونی کیفیت هوا داشته باشد.

وی اشاره‌ای هم به برنامه جامع دولت یازدهم برای ارتقاء کیفیت هوای کشور داشت و گفت: برگزاری جلسات کارگروه‌های ملی و استانی کاهش آلودگی هوا به منظور پیگیری اجرای دقیق مصوبه اردیبهشت ۹۳ هیات وزیران در این خصوص با همکاری ۱۶ دستگاه مسئول به صورت منظم، همچنین گزارش مداوم دستگاه‌ها از روند اجرایی شدن مصوبات نشان دهنده عزم جدی دولت برای رفع این چالش است. ابتکار با بیان اینکه خودروسازان همکاری قابل قبولی در اجرای استانداردهای یورو ۴ برای خودرو‌ها داشته‌اند، ابراز امیدواری کرد: با همکاری وزارت کشور، شهرداری‌ها و راهور ناجا سیستم یکپارچه سازی معاینه فنی خودرو‌ها نیز به زودی به صوت یکپارچه در سراسر کشور اجرایی شود.

معاون رئیس جمهور، بهبود نسبی کیفیت هوای امروز تهران را ناشی از تردد کمتر خودرو‌ها به دلیل تعطیلی مدارس، تعطیلی معادن شن و ماسه اطراف تهران، وزش ملایم باد و تغییر شرایط پایداری هوا دانست. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص تصمیم گیری برای ادامه تعطیلی مدارس تهران نیز با بیان اینکه مسئولیت این موضوع با کارگروهی است که به ریاست و با مسئولیت استاندار تهران تشکیل می‌شود، گفت: پس از بررسی ابعاد مختلف، نتیجه این موضوع اعلام خواهد شد.

ابتکار تاکید کرد: سلامت مردم به ویژه کودکان و نوجوانان اولویت نخست است و از این رو هر تصمیمی که به کاهش مخاطرات برای سلامتی مردم کمک کند، اتخاذ خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 10516 ساعت خبر : 11:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=10516
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات