اسامی فیلم‌های اول تا دو روز آینده

دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از اعلام اسامی فیلم‌های اول راه یافته به بخش سودای سیمرغ تا دو روز آینده خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمد حیدری با تقدیر از هیات انتخاب در بازبینی آثار رسیده به بخش‌های مختلف جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: اسامی فیلم‌های اول پذیرفته شده در بخش مسابقه سودای سیمرغ تا دو روز آینده اعلام خواهد شد.
وی اظهار کرد: اخبار مربوط به این بخش از طریق روابط عمومی به اطلاع سینماگران و اهالی رسانه خواهد رسید.
سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری محمد حیدری برگزار می‌شود.+

تاریخچه جشنواره فجر
جشنوارهٔ فیلم فجر مهمترین جشنوارهٔ سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون معمولاً در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
جشنواره فیلم فجر، جایگزینی برای جشنواره بین‌المللی فیلم تهران بود که تا پیش از انقلاب  در ایران برگزار می‌شد و در آن فیلم‌های برگزیده سینمای ایران در کنار آثار سینمای بین‌المللی رقابت می‌کردند. بعد از انقلاب اسلامی ایران، این جشنواره تعطیل شد و بعد از ۴ سال جشنواره فیلم فجر، هم‌زمان با روزهای دهه فجر جایگزین آن شد.
نخستین دوره جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۱ به دبیری حسین وخشوری برگزار شد.
اولین ویژه نامه برای جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه ۱۳۶۵ توسط ماهنامه سینمایی فیلم منتشر شد و این روند تا به امروز ادامه دارد.
جشنواره فجر تا سال ۱۳۷۴ فقط به تولیدات سالانهٔ سینمای ایران می‌پرداخت. از سال ۱۳۷۴ جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و علاوه بر سینمای ایران، در بخش بین‌الملل به بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان می‌پردازد. در بخش‌های رقابتی این جشنواره، شرکت کنندگان برای کسب جایزهٔ مخصوص که «سیمرغ بلورین» نام دارد با هم رقابت می‌کنند. دیپلم افتخار و لوح زرین از دیگر جوایز این جشنواره می‌باشند.

پایان پیام

کد خبر : 11350 ساعت خبر : 1:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=11350
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات