دولت گذشته برنامه‌ها را به هم ریخت

دولت گذشته برنامه‌ها را به هم ریخت

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها به دنبال حاشیه‌سازی هستند، گفت: ما نقدپذیر هستیم اما تخریب‌پذیر نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معصومه ابتکار امروز دوشنبه در حاشیه همایش روز ملی هوای پاک در جمع خبرنگاران افزود: گاهی برنامه‌های مهمی در سازمان اجرا می‌شود اما دیده شده که از سوی رسانه ملی و برخی رسانه‌های دیگر پخش و مندرج نمی‌شود، فقط در گوشه‌ای موضوعی پیدا می‌کنند و همان را داستان می‌کنند.

دولت گذشته برنامه‌ها را به هم ریخت

وی با بیان اینکه پرسش و نقد خیلی خوب است اما گاهی تخریب هم هست خطاب به برخی رسانه‌ها گفت: البته نگران نباشید ما تخریب‌پذیر نیستیم زیرا کار اجرایی بدون نقد نمی‌شود اما رویکرد مهم است.

ابتکار اظهار کرد: البته از رسانه‌ها تشکر می‌کنیم زیرا ما باید از فردی درخواست کنیم و پول هنگفتی بدهیم که ایراد کار ما را بگوید تا آنرا اصلاح کنیم بنابراین از نقد استقبال می‌کنیم، مطالبه‌گری هم خوب است اما گاهی اوقات تبدیل به یک رویکرد دیگری می‌شود.

کاهش آلودگی هوا تا ۱۰ سال آینده

معاون رییس جمهوری گفت: مقابله با آلودگی هوا نیاز به یک برنامه طولانی مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله دارد، سال ۷۹ که برنامه کاهش آلودگی هوا در دولت خاتمی آغاز شد اعلام کردیم برنامه‌ای ۱۰ تا ۱۵ ساله است، مکزیکوسیتی و توکیو برای کاهش آلودگی هوا هر کدام ۱۵ سال زمان بردند، البته بعد از این مدت به نقطه صفر می‌رسیم چون برنامه‌ای مستمر و همیشگی است.

وی افزود: اما برای اینکه آن پاکسازی اولیه اتفاق بیفتد بین ۱۰ تا ۱۵ سال زمان نیاز است، شاخص‌ها نشان می‌دهد از سال ۷۹ تا ۸۴ برنامه‌ها به خوبی اجرا شده است اما یک دوره متوقف شد بنابراین باید این دوره را از آن زمان کلی کم کنیم و اکنون ۲۷ ماه است که دولت با جدیت کار را دنبال می‌کند.

ابتکار اظهار کرد: در اجرای برنامه‌های کاهش آلودگی هوا یک تاخیر جدی داشتیم با تلاش‌هایی که دارد صورت می‌گیرد امیدواریم بتوانیم بین ۵ تا ۱۰ سال آینده مشکل را حل کنیم و طی این مدت بهبود کیفتی را خواهیم داشت و تاکنون نیز همین بوده است.

وی تاکید کرد: البته این کار جز با همکاری سازمان‌ها و مردم انجام نخواهد شد زیرا امروز همه ما شهروند جهانی هستیم و هر تصمیم فردی مانند استفاده کردن یا نکردن از خودرو بر تمام کشور و در ابعاد وسیع‌تر بر جهان تاثیر می‌گذارد، بنابراین اگر امروز درست عمل کنم هم برای خانواده‌ام، شهر، کشور و هم برای جهان درست عمل کرده‌ام.

پایان پیام

کد خبر : 12216 ساعت خبر : 2:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12216
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات