ساحل آشغال دریا را ببینید

ساحل آشغال دریا را ببینید

روزانه فقط ۳۰ تُن زباله در ساحل محمودآباد خزر تولید و دپو می‌شود که این رقم در خط ساحلی به روزانه ۵ هزار تن زباله می‌رسد. این رقم در ایام نوروز ۳ برابر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ساحل خزر کثیف، بدبو، بدمنظره و خطرناک است و شما تقریبا ساحل پاک در آن پیدا نمی‌‌کنید. یعنی در  ۹۲۲ کیلومتر از آستارا تا رود اترک تقریبا همه جا پر از زباله است و در برخی نقاط خود ساحل تبدیل به زباله‌دانی شده است. گزارش تصویری رضا ساکی را از وضعیت ساحل خزر ببینید.

ساحل آشغال دریا را ببینید

دریا، اقیانوس جهانی، یا به شکل ساده‌تر، اقیانوس، بدنه آبی متصل آب‌های شور می‌باشد که ۷۰٫۸ درصد سطح زمین را پوشش می‌دهد. دریا آب‌وهوای زمین را معتدل می‌کند و نقش مهمی در چرخه آب، چرخه کربن، و چرخه نیتروژن دارد. اگرچه از زمان پیشاتاریخ دریانوردی و اکتشاف در دریا رواج داشته‌است، مطالعه مدرن علمی دریا (اقیانوس‌نگاری) به‌طور گسترده به سفر چلنجر بریتانیا در دهه ۱۸۷۰ مربوط می‌شود. دریا به‌طور مرسوم به چهار یا پنج بخش بزرگ تقسیم شده‌است، مواردی مانند آرام را اقیانوس و مواردی مانند مدیترانه را دریا گویند.

با توجه به شرایط فعلی رانش قاره‌ای، نیم‌کره شمالی اکنون به‌طور نسبی بین خشکی و دریا تقسیم شده‌است (با نسبت ۲:۳) اما نیم‌کره جنوبی به شدت اقیانوسی است (۱:۴٫۷). در اقیانوس پهناور، مقدار نمک حدوداً ۳٫۵ درصد جرم آن را تشکیل می‌دهد، البته این مقدار می‌تواند در آب‌های محدود به خشکی، در نزدیکی دهانه رودخانه‌های بزرگ، یا اعماق زیاد متفاوت باشد. حدود ۸۵ درصد جامدات موجود در آب دریا را سدیم کلرید تشکیل می‌دهد. جریان‌های اعماق دریا از اختلاف در دما و میزان نمک حاصل می‌شوند. جریان‌های سطحی نیز از اصطکاک موج‌های تولید شده در اثر وزش باد و جزر و مد پدیدار می‌شوند. تغییرات سطح آب دریا نیز نتیجه جاذبه ماه و خورشید است.

پایان پیام

کد خبر : 12124 ساعت خبر : 9:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12124
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات