مدارس تهران فردا و پس‌فردا تعطیل است

دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوا تهران از تعطیلی مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی شهر تهران و نواحی یک و دو، کهریزک و شهرستان ری در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خبر داد و گفت: این اقدام بنا به تصمیم کمیته اضطراری آلودگی پایتخت صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمدهادی حیدرزاده روز یکشنبه در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران افزود: بر اساس تصمیم این کمیته کار ادارات تهران و ری به جز مراکز درمانی و بانک‌ها در روز سه‌شنبه نیز با دو ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح زوج و فرد نیز در روز دوشنبه از درب منازل اعمال می‌شود.
حیدرزاده تصریح کرد: در زمان بازگشایی مدارس ورزش در فضای نیز ممنوع است.

اداره کل هواشناسی استان تهران پیش‌بینی کرده امروز و فردا با افزایش پایداری جوی به تدریج بر میزان غبار و آلاینده‌های جوی هوا افزوده خواهد شد.
وی افزود: عدم برگزاری هر نوع مسابقات ورزشی صبحگاهی در فضای باز و بوستان‌ها در روز دوشنبه و سه‌شنبه، ممنوعیت فعالیت معادن شن و ماسه، کارخانجات آسفالت و کارگاه‌های عمرانی تا پایان روز سه‌شنبه، تشدید برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا به ویژه در مبادی ورودی شهر تا پایان روز سه‌شنبه و استقرار اورژانس در میادین اصلی از دیگر مصوبه‌های کمیته مواقع اضطرار کاهش آلودگی هوا بوده است

پایان پیام

آلودگی هوا
زمانی اتفاق می‌افتد که حجم زیادی از ذرات یا مواد مضر از قبیل گازها، ذرات و مولکول‌های بیولوژیکی وارد اتمسفر کره زمین شود. آلودگی هوا مخلوطی از ذرات معلق و گازهایی است که غلظت آن به محدوده مضر برای انسان رسیده‌است که می‌تواند هم در داخل ساختمان و هم در خارج ساختمان باشد. آلودگی هوا می‌تواند باعث افزایش بیماری‌ها در انسان یا گرمایش کره زمین گردد.
بر اساس گزارشی از سازمان جهانی بهداشت، آلودگی هوا در سال ۲۰۱۲ باعث مرگ ۷ میلیون انسان در سراسر جهان شده‌است.
آلودگی هوای داخل ساختمان و آلودگی هوای شهری در گزارشی از مؤسسه Pure Earth در سال ۲۰۰۸ به عنوان بدترین مشکلات آلودگی‌های سمی جهان شناخته شده‌است.

 

کد خبر : 12191 ساعت خبر : 6:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=12191
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات