تلاش برای تبدیل لرستان به مقصد گردشگری

تلاش برای تبدیل لرستان به مقصد گردشگری

اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان دورود صبح روز پنج شنبه سیزدهم اسفند ۱۳۹۴ به ریاست آقای نعمتی فرماندار محترم شهرستان دورود و با حضور مهندس سلیمانی مدیر کل محترم میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان و اعضاء ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان دورود برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی مهندس سلیمانی با اشاره به پیامدهای پسابرجام و پیش‌بینی سونامی گردشگری در سال ۱۳۹۵ و با توجه به اینکه لرستان با داشتن عنوان پایتخت پل‌های تاریخی، پایتخت ژئوتوریسم ایران، سرزمین آبشارها، پایتخت طبیعت ایران و … باید از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل گردد و این مهم جز با همت و تلاش دست‌اندرکاران ستاد خدمات سفر استان محقق نمی‌گردد، گزارشی از اهم اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل میراث فرهنگی در حوزه شهرستان دورود ارائه نمودند و سپس مطالبی را در خصوص زیرساخت‌ها و رفع نواقص مبلمان شهرستان دورود بیان نمودند. در ادامه اعضاء ستاد خدمات سفر شهرستان دورود اقدامات صورت گرفته در حوزه دستگاه خود را جهت استقبال و اسکان مسافران نوروزی ارائه نمودند و در پایان مصوبات جلسه به شرح ذیل به تصویب رسید.

۱ – نیروی انتظامی در راستای تأمین امنیت در نقاط گردشگرپذیر حضور پررنگ داشته باشد.

۲ – کلیه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد نسبت به تبلیغات با لوگوی ستاد اجرایی خدمات سفر به صورت هماهنگ اقدام نمایند.

۳ – در راستای خدمات‌رسانی شایسته به گردشگران در ایام نوروز شرکت‌های بیمه کشیک فعال خود را اعلام و در جلسات بعدی ستاد سفر حضور یابند.

۴ – کلیه دستگاه‌های عضو ستاد موظف هستند لیست کشیک خود را تا تاریخ بیستم اسفند ۱۳۹۴ به دبیرخانه ستاد واقع در نمایندگی میراث فرهنگی دورود ارسال نمایند.

۵ – نخاله‌های ساختمانی مسیر جاده‌ها و ورودی‌های شهر در اسرع وقت جمع‌آوری گردند.

تلاش برای تبدیل لرستان به مقصد گردشگری

۶ – بانک‌ها نسبت به بروزرسانی دستگاه‌های خودپرداز و فعال نمودن کشیک خود در تعطیلات نوروز اقدام لازم را معمول دارند و لیست شعب کشیک خود را به فرمانداری و دبیرخانه ستاد ارسال نمایند.

۷ – شهرداری نسبت به رفع نواقص و تنظیف سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، ایجاد پارکینگ اطراف پارک آزادگان و توقف هرگونه حفاری در سطح شهر از تاریخ پانزدهم اسفند ۹۴ تا پانزدهم فروردین ۹۵ اقدام نمایند.

۸ – حمل و نقل و پایانه‌های شهرستان و شرکت نفت در قالب گشت مشترک نسبت به رفع نواقص سرویس‌های بهداشتی جایگاه‌های سوخت شهرستان اقدام لازم را معمول دارند.

۹ – اداره ورزش و جوانان شهرستان نسبت به آماده‌سازی سوله‌های ورزشی در ایام نوروز جهت استفاده در موقع اضطراری و ارسال لیست آن به فرمانداری و دبیرخانه ستاد تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

۱۰ – بازدید از واحدهای اقامتی پذیرایی سطح شهر و بین راهی در قالب گشت مشترک صورت پذیرد.

۱۱ – جهت اسکان مسافران نوروزی هلال احمر تعداد ۵۰ تخته چادر به صورت امانت در اختیار شهرداری جهت کمپ موقت اسکان پارک آزادگان قراردهد.

پایان پیام

کد خبر : 14454 ساعت خبر : 10:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=14454
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات