آب‌گیری بخش زیادی از تالاب هامون

آب‌گیری بخش زیادی از تالاب هامون

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: بخش زیادی از تالاب هامون در اثر بارندگی و سیلاب اخیر در رودخانه سیستان آب‌گیری شده است و در صورت ادامه ورود آب می‌توان امیدوار بود قسمت‌های بیشتری از تالاب آب‌گیری شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی سیامک محمودی افزود: اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان با همکاری ستاد بحران استان وفرمانداری‌های حوزه سیستان با عملیات‌های اصلاحی اقدام به انتقال آب به مناطق حساس و با اهمیت بیشتر برای کنترل ریزگردها نموده است.

آب‌گیری بخش زیادی از تالاب هامون

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین هامون صابوری در شمال تالاب‌های بین‌المللی هامون که از کانون‌های عمده گرد و غبار است آب‌گیری شده است.

محمودی خاطر نشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با همکاری مرزبانی استان همچنین اقدام به بازگشایی نقاط حساس از نظر ورود آب در دایک مرزی نموده و در صورت ورود آب از هامون پوزک مانعی جهت ورود آب وجود ندارد.

پرندگان مهاجر در هامون هم امنیت ندارند

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان یاد آور شد: چهار فصل بودن ایران و تنوع زیستی بالای کشورمان نسبت به کشورهای منطقه، زمینه ساز مهاجرت گونه هایی خاص از پرندگانی مانند عقاب و شاهین شده است که به علت شکارهای غیر قانونی، این پرندگان در حال انقراض هستند.

سعید محمودی ادامه داد: اگر شکاری مشاهده شود، اداره محیط زیست به شدت برخورد می‌کند و به استناد تبصره دو ماده ۱۳ قانون شکار و صید، هرکسی که اقدام به چنین کاری کند، علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات، یعنی حبس به مدت سه سال به جزای نقدی تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال نیز محکوم می شود.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان افزود: این قانون علاوه بر پرندگان، شامل آبزیان نیز می‌شود و صید غیر قانونی، پیگرد قانونی را به دنبال خواهد داشت.

پایان پیام

کد خبر : 16238 ساعت خبر : 6:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16238
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات