راه‌آهن شمال جنوب همچنان مسدود است

به علت بارندگی‌های چند روز گذشته مسیر راه‌آهن شمال جنوب همچنان مسدود است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به دنبال خارج شدن یک قطار محلی از ریل، رضا آریایی بیان کرد: خروج قطار در مسیر راه‌آهن لرستان و محور شمال به جنوب را مسدود کرد.

وی بیان کرد: این قطار محلی بوده و از نوع مسافربری دورود به اندیمشک از ریل خارج شده و باعث انسداد مسیر شده است.

آریایی با بیان اینکه این قطار ساعت ۱۸ به دلیل بارندگی بی‌سابقه و ریزش کوه در محل حد فاصل ایستگاه کشور و تنگ هفت از ریل خارج شد، تصریح کرد: خوشبختانه این حادثه هیچ‌گونه خسارت جانی نداشته است.

وی اضافه کرد: تلاش برای بازگشایی مسیر همچنان ادامه دارد ولی با توجه به شدت بارندگی، امیدواریم هر چه سریع‌تر این مهم انجام شود ولی شاید بازگشایی تا صبح نیز ادامه داشته باشد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه بارش‌ها همچنان در استان ادامه دارد، بیان کرد: میزان بارش‌ها در استان تا ساعت ۲۰ امشب در پلدختر ۱۳۵ میلی‌متر، خرم‌آباد ۱۱۱ میلی‌متر، رومشگان ۱۰۷ میلی‌متر، سپید‌دشت ۹۵ میلی‌متر، بروجرد ۸۶ ملی‌متر و نورآباد ۸۱ میلی‌متر بوده است.

پایان پیام

تاریخچه قطار

آغاز به کار قطارها به سدهٔ ۱۵۰۰ میلادی بازمی‌گردد در ابتدا ریل قطار از جنس چوب ساخته و واگن‌ها توسط اسبان پر قدرت کشیده می‌شد. قطار بخار در اوایل سده ۱۸۰۰ اختراع گردید قطارها وسایل حمل و نقل مفیدی هستند زیرا بارهای سنگین را به راحتی روی ریل می‌کشند.

هنگامی که ریچارد ترویتیک برای اولین بار لوکوموتیو مجهز به موتور بخار خود را روی ریل‌های فولادی به حرکت درآورد و عصر قطارهای امروزی آغاز گردید. این اقدام در سال ۱۸۰۴ میلادی و در ولز جنوبی (انگلستان) انجام شد، او ابتدا یک لوکوموتیو با موتور بخار جهت حمل بار با ظرفیت حمل بار به وزن ۲۰ تن (۲۰۰۰۰ کیلوگرم) درست کرد و سپس یک لوکوموتیو با موتور بخار جهت حمل مسافر اختراع کرد و مردم شهر را سوار می‌کرد و قطار یک دور کامل به دور شهر می‌چرخید و پول ناچیزی از مردم دریافت می‌کرد تا اینکه یک روز یکی از چرخ‌های لوکوموتیو او شکست و از آن به بعد ریچارد دیگر از لوکوموتیو خود استفاده نکرد و آن را رها کرد.

کد خبر : 16341 ساعت خبر : 12:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=16341
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات