آرشاویر موسیقی لری و کردی را به تالار وحدت می‌آورد

کنسرت موسیقی کردی و لری گروه آرشاویر به سرپرستی فرشاد رستمی و خوانندگی حسین صفامنش طی یک شب در تالار وحدت اجرا می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، این کنسرت در دو بخش کردی و لری برگزار می‌شود و شامل قطعاتی محلی از موسیقی این دوخطه کشور می‌باشد. در این کنسرت فرشاد رستمی (قیچک بأس و قیچک آلتو) ع علیرضا صنعتی (عود، دیوان و نی)، مرتضی فتحی (کمانچه)،‌ امین امینی (سنتور)، علیرضا مصدقی (پرکاشن و تمبک)، شقایق بختیاری (تار)، زهرا نادری (دف، دایره و بندیر)، پریسا اینانلو (دف، دهل و پرکاشن)، حامد پیرا (نرمه، نی، سرنا ودوزله) حسین صفامنش را همراهی می‌کنند.
گروه “آرشاویر” به سرپرستی “فرشاد رستمی” یکشنبه ۹ خرداد ماه ساعت ۲۱/۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیط می‌توانند به سایت “ایران کنسرت” مراجعه کنند.

 پایان پیام

تالار وحدت
تالار وحدت که تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، تالار رودکی نام داشت، در تاریخ ۳ آبان ۱۳۴۶ توسط محمد رضا شاه پهلوی و فرح پهلوی گشوده شد و در تهران، خیابان حافظ، خیابان محمد حسین شهریار (دکتر ارفع سابق) قرار دارد. این تالار چندمنظوره برای اجرای نمایش‌های باله، اپرا و کنسرت‌های موسیقی ایرانی و اروپایی به ابتکار شهبانو فرح پهلوی ساخته شد. در روز افتتاح سیمین غانم سمفونی مرد من را اجرا کرد.
این تالار به نام شاعر پرآوازه ایران قرن سوم هجری رودکی نامیده شد. تالار رودکی در خارج از ایران به نام Tehran Roudaki Hall Opera House شناخته می‌شد و سازمان باله ملی ایران نیز تا قبل از برچیدگی در سال ۱۳۵۸ در همین مجموعه فعالیت داشته‌است.
مجموعه تالار رودکی در اصل شامل دو تالار می‌شد. بعد از انقلاب ۵۷ تالار بزرگ‌تر را به تالار وحدت و تالار کوچک‌تر را به تالار رودکی تغییر نام دادند و پس از انقلاب اسلامی در این تالار بیشتر کنسرتهای موسیقی و نمایشهای تئاتر اجرا شده‌است.

کد خبر : 19230 ساعت خبر : 12:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19230
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات