راه‌اندازی بانک اطلاعات نوازندگان در بنیاد رودکی

برای شناسایی هرچه بهتر و دقیقتر سرمایه‌های نوازندگی، بانک اطلاعات نوازندگان در بنیاد رودکی راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، با توجه به رویکرد سازمانی به مدیریت ارکسترها و ضرورت تشکیل بانک اطلاعات نوازندگان، بنیاد رودکی برای شناسایی هرچه بهتر و دقیق‌تر سرمایه‌های نوازندگی اقدام به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به نوازندگان نموده است.

لذا علاقه‌مندان و نوازندگانی که دارای سوابق موثر و حرفه‌ای موسیقی هستند می‌توانند با تکمیل فرم مربوطه، اطلاعات سوابق حرفه‌ای خود را در اختیار امور اداری ارکسترها قرار دهند. بدیهی است برای انتخاب نوازندگان در دو موقعیت تمام وقت و پاره‌وقت توسط شورای هنری ارکسترها از نوازندگانی که سوابقشان در بانک اطلاعات نوازندگان ثبت شده است استفاده خواهد شد.

 پایان پیام

بنیاد رودکی

بنیاد فرهنگی هنری رودکی فعالیت خود را از آبان سال ۱۳۸۲ با مصوبه مجلس شورای اسلامی با ادغام واحدهای مجموعه تالاروحدت و مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی (برج آزادی)، در قالب مؤسسه‌ای عمومی غیر دولتی، آغاز کرد.

دو ریشه بنیاد رودکی
فعالیت بنیاد رودکی، از ادغام دو مجموعه‌ای آغاز شد که مردم تهران و ایران سال‌ها با این مجموعه‌ها آشنایی داشتند.

تالار وحدت یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین تالارهای اپرا موسیقی و تئاتر ایران است که توسط یوگینا آفتاندلیانس براساس نمونه اپراهال وین طی مدت ۱۰ سال ساخته و به نام شاعر و نوازنده ایرانی، ابوعبدالله رودکی، در سال ۱۳۴۶ افتتاح شد. ساخت تالار وحدت در خیابان استاد شهریار (دکتر ارفع سابق) در سال ۱۳۳۶ آغاز و پس از ۱۰ سال با بهترین طراحی داخلی و تجهیزات بی‌نظیر، در آبان ماه ۱۳۴۶ افتتاح شد.

ساختمان بنیاد رودکی متشکل از دو سالن اجرا به نام‌های تالار رودکی و سالن کوچک بود که بعد از انقلاب اسلامی ایران، تالار بزرگ‌تر را هم زمان با هفته وحدت و جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام به تالار وحدت و تالار کوچک‌تر را به تالار رودکی تغییر نام دادند.

از سوی دیگر برج آزادی یکی از بناهای یادبود در جهان به شمار می رود که تاریخچه آن به سال ۱۳۴۵ هجری شمسی بر می‌گردد. در این سال طرح یک نماد معرف ایران بین معماران کشورمان به مسابقه گذاشته شد و در نهایت طرح مهندس حسین امانت، ۲۴ساله و فارغ‌ا‌لتحصیل دانشگاه تهران برنده و برای ساخت انتخاب شد. شروع عملیات ساختمان مجموعه میدان و برج آزادی اوایل سال ۱۳۴۸ و اتمام آن بعد از گذشت ۳۰ ماه تلاش شبانه روزی و پشتکار دست اندرکاران این پروژه در ۲۴مهر ماه ۱۳۵۰ بوده است.این برج در ۲۶ دی ماه ۱۳۵۰مورد بهره برداری قرار گرفت و پس از انقلاب اسلامي نیز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد.

 

 

کد خبر : 20293 ساعت خبر : 1:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20293
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات