لاستیک‌ها و مواد پلاستیکی عامل قتل ماهیان

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مجموعه آکواریم اصفهان موجب آشنایی مردم با طبیعت و حفظ محیط زیست دریا‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معصومه ابتکارشامگاه جمعه در بازدید از تونل آکواریوم اصفهان افزود: ایجاد طرح آکواریوم اصفهان اقدام ارزنده‌ای است که نقش مهمی در آموزش و آشنایی مردم با ارزش دریا‌ها، تنوع زیستی و گونه‌های مختلف آبزیان دارد.

وی با بیان اینکه راه اندازی تونل آکواریوم اصفهان یک کار آموزشی و فرهنگی ارزشمند است گفت: این مجموعه علاوه بر اینکه فعالیت گردشگری محسوب می‌شود از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: دریا‌ها نقش مهمی در محیط زیست گیاهی و جانوری، تولید غذا و دارو، حفظ اقلیم دنیا، گردشگری و اقتصاد جهانی دارند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، با اشاره به اینکه ما در ایران دریاهای ارزشمندی نظیر خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر را داریم، تصریح کرد: امیدوارم مجموعه آکواریوم اصفهان بتواند موجب آشنایی و علاقه‌مندی بیشتر مردم با طبیعت و حفظ محیط زیست دریا‌ها شود.

 ابتکار گفت: متاسفانه دریا‌ها آسیب پذیری بالایی در برابر تخریب، آلودگی و صید غیر مجاز دارند و این مسائل موجب شده است تا در این دریا‌ها تنوع آبزیان و گونه‌های دریایی را از دست بدهیم و باید این به موضوع در جایی از مجموعه آکواریوم اشاره شود تا جامعه نسبت به آن آگاهی لازم را پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند آسیب پذیری دریاهای ما بسیار زیاد است؛ اضافه کرد: وقتی از دیدن زیبایی‌های موجود در دریا‌ها لذت می‌بریم باید بدانیم که لاستیک‌ها و مواد پلاستیکی عامل قتل ماهیان هستند و اگر با این روند لاستیک‌ها وارد دریا‌ها شوند، پیش بینی می‌شود تا ۳۰ سال آینده تعداد قطعات پلاستیک دریا‌ها از ماهیان بیشتر خواهد بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم در کنار مجموعه ارزشمند آکواریوم اصفهان یک سری هشدارهای زیست محیطی راجع به آلودگی دریا، آسیب‌ها و مخاطراتی که انسان به دریا‌ها وارد می‌کند داده شود تا نسبت به خطرات زیست محیطی دریا‌ها و راهکارهای مقابله با آن اطلاع رسانی و آگاه سازی لازم انجام پذیرد.

آکواریوم اصفهان بعنوان نخستین و بزرگ‌ترین تونل آکواریوم کشور با مشارکت سرمایه گذار خارجی در گستره‌ای بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در ارتفاع منهای شش متر زیرزمین احداث شده است.

این تونل آکواریوم حجم یکهزار و ۸۰ متر مکعب آب را در خود جای داده است و شهروندان می‌توانند در کنار و بالای سر خود زیبا‌ترین و کمیاب‌ترین گونه‌های دریایی را ببینند و حضور نمادین در عمق ۳۵ متری اقیانوس را تجربه کنند.

در این تونل که شامل ۳۳ آکواریوم زیرمجموعه است، گونه‌های مختلف آبزیان، ماهیان آب‌های شور و شیرین، ستاره‌های دریایی و غیره از پنج اقیانوس دنیا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

 شرکت در مراسم هفتمین روز درگذشت بانو علویه همایونی از برجسته‌ترین شاگردان بانومجتهده امین از دیگر برنامه‌های سفر دکتر ابتکار به اصفهان بود.

پایان پیام

کد خبر : 21247 ساعت خبر : 8:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21247
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات