خوشبختی‌های کوچک سوسک‌شدن، دواجرایی می‌شود

نمایش «خوشبختی‌های کوچک سوسک‌شدن» به کارگردانی آزاده انصاری روزهای پایانی هفته در دو نوبت میزبان علاقه‌مندان تئاتر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایش «خوشبختی‌های کوچک سوسک‌شدن» به کارگردانی آزاده انصاری که این روزها در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته، روزهای پایانی هفته در دو نوبت میزبان علاقه‌مندان تئاتر خواهد بود.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این اثر نمایشی روزهای پنجشنبه ۲۱، جمعه ۲۲، چهارشنبه ۲۷، پنجشنبه ۲۸ و جمعه ۲۹ مرداد ماه در دو نوبت ساعت ۱۸ و ۱۹:۳۰ میزبان علاقه‌مندان تئاتر خواهند بود.

نمایش «خوشبختی‌های کوچک سوسک شدن» به نویسندگی نادر برهانی مرند، فرهاد امینی و بازی فرزین محدث، فرزانه عاقلی، علی باروتی، بهرام بهبهانی، مجتبی پیرزاده، مونا عباسی، مینووش رحیمیان در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

برای آگاهی از برنامه‌ها، اخبار و اطلاعات آثار نمایشی به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر به سایت رسمی این مجموعه با آدرس www.teatreshahr.com مراجعه فرمایید.

پایان پیام

درباره‌ی پیشینه تئاتر

تئاتر شاخه‌ای از هنرهای نمایشی است که به بازنمودن داستان‌ها برابر تماشاگران می‌پردازد. به جز سبک معیار گفتار دراماتیک، تئاتر گونه‌های دیگری نیز دارد مانند اپرا، باله، کابوکی، تعزیه، خیمه شب بازی و پانتومیم.
«تئاتر» واژه‌ای است یونانی در لغت به معنای چیزی که به آن نگاه می‌کنند. در فارسی به تئاتر «نمایش» یا «تماشا» می‌گویند. تاریخچه تئاتر مربوط به یونان باستان و رم درقبل از میلاد مسیح می‌باشد.

تئاتر یکی از هنرهای هفتگانه است. کسانی که دربارهٔ به وجود آمدن تئاتر جستجو کرده‌اند می‌گویند سر چشمه آن از آیین هاست. آیین به مراسم مذهبی و اجتماعی می‌گویند. مثل مراسم عروسی در ایران و مراسم رقص‌های مخصوص در کشورهای دیگر انسان همیشه دوست داشته‌است به اتفاقاتی که خارج از اراده و میل اوست تسلط داشته باشد و این ویژگی اصلی تئاتر است. تئاتر در مقایسه با هنرهای دیگر امکانات زیادی دارد برای اینکه از هنرهای دیگر مثل نقاشی، ادبیات، معماری، موسیقی و … در آن استفاده می‌شود کلمه تئاتر (theater) در اصل از کلمه تآترون (theater on) است که قسمت اول آن تیه (thea) تماشاگران یا محله تماشا است.

کد خبر : 22692 ساعت خبر : 3:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22692
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات