همایش ژئوتوریسم در لرستان برگزار می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان: همایش «ژئوتوریسم» آبان ماه امسال در استان لرستان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رضا صفی‌خانی در جلسه اقتصاد مقاومتی لرستان در سخنانی با بیان اینکه در راستای تعیین تکلیف واحدهای مشکل دار استان، موضوع تکمیل و راه اندازی ۳۳ طرح ملی مطرح شده است اظهار داشت: در حال حاضر طرح های صنعتی استان لرستان بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

وی با بیان اینکه در سامانه «بهین یاب» هزار و ۵۱۰ واحد ثبت نام کرده‌اند گفت: کمیته کارشناسی تاکنون ۲۷۹ واحد را با اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومان بررسی کرده و از این تعداد ۱۸۸ واحد برای دریافت تسهیلات به کارگروه تسهیل برای دریافت ۱۷۳ میلیارد تومان معرفی شده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه تعداد واحدهای معرفی شده به بانک‌های عامل ۱۷۱ مورد است گفت: کار عقد قرارداد برای ۱۷ واحد با اعتباری حدود ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان صورت گرفته که از این تعداد نیز شش واحد تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

صفی‌خانی با اشاره به تصویب هشت هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال طرح صنعتی در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: ۲۲ واحد بزرگ و ۱۹ طرح مهم باید تا پایان سال آینده در استان لرستان پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته دومین استان در بحث برگزاری جلسات کارگروه تسهیل واحدهای تولیدی بودیم گفت: در این راستا برنامه جدیدی در ستاد تسهیل داریم که در آن  ورودی و خروجی مصوبات آن با هم مساوی باشند.

برگزاری همایش ژئوتوریسم طی آبان ماه امسال در لرستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بحث ظرفیت‌های معدنی همایش ژئوتوریسم را در آبان ماه امسال برگزار خواهیم کرد گفت: یکی از برنامه‌های ما این بوده که استان لرستان را با کمک فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و کمیته امداد تبدبل به قطب گوهرشناسی و گوهرتراشی کنیم.

صفی‌خانی با تاکید بر اینکه لرستان امسال قطب گوهرشناسی منطقه و سال آینده نیز قطب ملی خواهد شد افزود: همچنین در برنامه‌ریزی خود رونق تولید تعیین تکلیف هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی طی امسال و سال آینده است.

وی بیان داشت: پرداخت تسهیلات در کل کشور ۸۱ واحد با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان بوده و این در حالی‌ست که در لرستان به شش واحد مبلغی بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان برای پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین اهداف ما تخصیص اعتبار به ۱۰ واحد بزرگ صنعتی استان است افزود: صادرات استان لرستان در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ حدود ۱۵۷ درصد افزایش داشته است.

صفی خانی گفت: سهم صادرات لرستان در بخش صنعت ۹۱.۴ درصد، در بخش معدن ۲.۳ درصد و کشاورزی ۶.۳ درصد بوده است.

پایان پیام

کد خبر : 22301 ساعت خبر : 8:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22301
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات