خوشنویسی‌های سفید بر دیواره‌های آزادی

خوشنویسی‌های سفید بر دیواره‌های آزادی

نمایشگاه آثار خوشنویسی علیرضا سعادتمند از ۱۰ مهر در نگارخانه آیینه برج آزادی برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علیرضا سعادتمند متولد سال ۱۳۵۶ بوده و مدت ۱۷ سال است که به صورت حرفه‌ای به نقاشی می‌پردازد. این هنرمند پیش از این نیز نمایشگاه‌های انفرادی دیگری را در زمینه نقاشی و نقاشی‌خط در ایران و کشورهای انگلستان، فرانسه، امریکا، مالزی و… برگزار کرده است. سعادتمند علاوه بر نقاشی‌ به مطالعه در زمینه‌ معماری و هنر ایرانی ازجمله کاشی، سرامیک و نقش برجسته‌های قدیمی نیز می‌پردازد.

در این نمایشگاه ۱۳ تابلو از آثار خوشنویسی این هنرمند به رنگ سفید به نمایش گذاشته شده که در نوع خود اثری نو و متفاوت است.

نمایشگاه آثار خوشنویسی علیرضا سعادتمند تا ۱۹ مهر در نگارخانه آیینه برج آزادی برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۷ از آن بازدید کنند.

خوشنویسی‌های سفید بر دیواره‌های آزادی

خوشنویسی یا خطاطی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق زیبایی است و فردی که این فرایند توسط او انجام می‌گیرد خوش‌نویس نام دارد، به‌خصوص زمانی که خوش‌نویسی حرفهٔ شخص باشد. گاهی درک خوشنویسی به عنوان یک هنر مشکل است. به نظر می‌رسد برای درک و لذت بردن از تجربه بصری خوشنویسی باید بدانیم خوشنویس افزون بر نگارش یک متن، سعی داشته اثری هنری با ارزش‌های زیبایی شناختی خلق کند. از این رو خوشنویسی با نگارش سادهٔ مطالب و حتی طراحی حروف و صفحه‌آرایی متفاوت است. همچنین از آنجایی که این هنر جنبه‌هایی از سنت را در دل خود دارد باید آن را تا حدی از تایپوگرافی که مبتنی بر ارزش‌های گرافیکی مدرن و کارهای چاپی است متمایز کرد.

پایان پیام

کد خبر : 26400 ساعت خبر : 12:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=26400
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات