پلنگ برای دفاع از خود به چوپانان حمله کرده است

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: دلیل حمله پلنگ به چوپانان اهل روستای قرطاول مراغه دفاع حیوان در مقابل این افراد بوده و ابتدا چوپانان به این پلنگ حمله کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، روز گذشته خبری مبنی بر حمله یک قلاده پلنگ به سه نفر از اهالی روستای قرطاول در مراغه و سه نفر را روانه بیمارستان کرده و زخمی شدن این حیوان و بستری شدن سه چوپان جوان در بیمارستان در رسانه ها منتشر شد که موجی از نگرانی را در میان اهالی این منطقه به وجود آورد.
در اخبار اولیه مسئولان مراغه و مدیران محیط زیست این شهرستان دلیل حضور این پلنگ را در حوالی روستای مذکور تلاش حیوان برای یافتن غذا  در دامنه جنوبی سهند عنوان کردند و مدعی شدند که پلنگ به اهالی روستا قرطاول حمله ور شده و سه تن از آنان را روانه بیمارستان کرده است.
گزارش نصر حاکی است، پلنگ سه نفر از اهالی روستای قرطاول در مراغه را زخمی و آنها را روانه بیمارستان کرد.
بنا بر اظهارات بخشدار بخش مرکزی مراغه و دهیار روستای قرطاول، پلنگ پس از نزدیک شدن به روستای قرطاول برای یافتن غذا،  به سمت اهالی این روستا حمله ور شده و پس از زخمی کردن سه نفر موقع فرار درآبراه  باغی گرفتار و زخمی شده بود.
در خصوص این ماجرا مردم و مسئولان محلی ضمن انتقاد از کم کاری محیط زیست در خصوص مواجهه با این شرایط از سرگردانی پنگ در منطقه به دلیل اسلحه بیهوشی و با گذشته چندین ساعت از وقوع حادثه خبر داده بودند که موجب شد مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی امروز در خصوص این حادثه به خبرگزاری مهر توضیحاتی ارائه کند.
پلنگ برای دفاع از خود به چوپانان حمله کرده است
حمید قاسمی در خصوص حمله یک قلاده پلنگ به تعدادی از اهالی روستایی در دامنه جنوبی سهند و از توابع شهرستان مراغه گفت: به دلیل اینکه پلنگ در تله‌ای گرفتار نبوده و همچنین نیاز به مداوا نداشته، لزومی برای بیهوشی و گرفتن آن نبود.
وی در ادامه اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش اکیپ‌های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از وضعیت پلنگ در دامنه جنوبی سهند، شواهد نشان از این است که این حیوان بعد از استراحت و ذخیره انرژی از آن منطقه کاملا دور شده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی بر خلاف ادعای اهالی روستا و شاهدان حاضر در صحنه تاکید کرد: این پلنگ به هیچ وجه و مطلقا وارد روستا نشده بلکه خارج از روستا بوده و به گفته خود چوپانان ابتدا آنها به پلنگ حمله کرده‌اند و پلنگ هم برای دفاع از خود به آنها حمله کرده است.
وی در واکنش به برخی اظهار نظرها در مورد کم کاری نیروهای حفاظت محیط زیست برای به دام انداختن و نجات پلنگ نیز خاطر نشان کرد: ماموران حفاظت محیط زیست از ابتدا در محل حادثه حضور داشتند و به دلیل اینکه پلنگ در تله‌ای گرفتار نبوده و همچنین نیاز به مداوا نداشته، لزومی برای بیهوشی و گرفتن این پلنگ احساس نشده است.
قاسمی در پایان گفت: نیروهای تلاشگر و بی‌ادعای محیط زیست با تمام توان در ۲۴ ساعت گذشته اقدام به هدایت پلنگ به زیستگاه خود کرده اند و از عموم مردم محلی نیز در خواست می‌ کنیم در صورت مشاهده هرگونه جانور وحشی، مراتب را با شماره تلفن‌های ۱۸۱۲ و ۱۵۴۰ به اداره کل حفاظت محیط زیست اطلاع دهند و از هرگونه نزدیک شدن یا آزار این حیوانات خودداری کنند.
پایان پیام

کد خبر : 27297 ساعت خبر : 11:31 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27297
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات