دغدغه‌های زیست‌محیطی دیوارنویسی شود

دیوارنویسی مخاطب را وامی‌دارد که خواسته و ناخواسته با شعارهای طبیعی هر روزه رو به رو باشد و امید آن می‌رود که با ادامه این روند مسأله محیط زیست به صورت دغدغه‌ای عمومی نهادینه شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمد داس‌مه وکیل پایه یک دادگستری و فعال محیط زیست در مورد اهمیت دیوارنویسی محیط زیستی روز سه‌شنبه در ستون سرمقاله روزنامه سبزینه نوشت: دغدغه‌های محیط زیستی انسان قرن آهن و دود ایجاب می‌کند که هر انسانی نسبت به زادگاه و بستر نخستین آفرینش خود یعنی طبیعت و محیط زیست احساس مسئولیت اخلاقی داشته باشد تا بتواند در جهان بودن خود را در ارتباط با پیرامون خود تجربه کند. محیط پیرامون هر انسان در کنه وجودی او ریشه دوانده است و قطع شدن این پدیده‌ها به مثابه ریشه‌کن شدن نفسانیت وجودی انسان است. مسأله محیط زیست و منابع طبیعی قبل از این‌که یک مسأله اجتماعی و سیاسی باشد، مسأله‌ای بس بسیار انسانی است و در ملأعام قرار دادن تمام جنبه‌های این موضوع به صورت عمومی مهم‌ترین کارکرد فعالیت‌های فرهنگی ست. آگاهی‌سازی، فرهنگ‌سازی و به وجود آوردن دغدغه‌های محیط زیستی به صورت اپیدمی این ضرورت را ایجاب می‌کند که از رسانه‌هایی مستقیم در ارتباط با مردم مثل دیوار نویسی استفاده کنیم و در مکان‌های مختلف عمومی به شیوه‌های متفاوت سعی کنیم مردم را با مسائل منابع طبیعی مثل (هشدارهای مصرف آب، دعوت کردن به مصرف بهینه منابع طبیعی و با در اختیار قرار دادن شماره‌های تماس به ارگان‌های مربوطه) بیش‌تر آشنا‌سازیم. دیوارنویسی مخاطب را وامی‌دارد که خواسته و ناخواسته با شعارهای طبیعی هر روزه رو به رو باشد و امید آن می‌رود که با ادامه این روند مسأله محیط زیست به صورت دغدغه‌ای عمومی نهادینه شود. فعالیت‌های فرهنگی- محیط‌زیستی تمام تلاش خود را در راستای ضروری‌سازی مسائل طبیعی و محیط زیستی دنبال می‌کند و سعی دارد مردم را نسبت به حقوق و حقایق زیستی خود آگاه سازد. این فعالیت‌های فرهنگی و انسانی مستقیماً در راستای بالا بردن سطح آگاهی عمومی و در ارتباط مستقیم با جامعه است.

این نکته را نیز باید اضافه کرد که فرهنگ‌سازی در همه دوره‌ها و زمینه‌های فرهنگی و انسانی نیازمند شکل گرفتن یک روح و روحیه جمعی است و بی‌در نظر گرفتن احساس نیاز به هوای سالم به آب کافی و تنوع گیاهی و جانوری فرهنگ‌سازی شکل نمی‌گیرد و سعی بر این است ازطرق مختلف مثل دیوار نویسی‌ها این احساس نیاز طبیعی و وجودی را به مردم یادآوری کنیم.
photo_2017-01-17_12-06-25
پایان پیام

کد خبر : 32128 ساعت خبر : 0:04 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=32128
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات