چه گروه‌هایی در تئاتر شهر تمرین می‌کنند

چه گروه‌هایی در تئاتر شهر تمرین می‌کنند

شش گروه نمایشی هم‌اکنون در پلاتوهای مجموعه تئا‌تر شهر خود را برای اجرای عمومی آثارشان آماده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، شش گروه نمایشی هم اکنون در پلاتوهای مجموعه تئا‌تر شهر خود را برای اجرای عمومی آثارشان آماده می‌کنند.

در پلاتو شماره یک گروه اجرایی نمایش «مرغ دریایی» به کارگردانی سعید داخ و گروه «طراحی حرکت» به کارگردانی آصف جاودان فر خود را برای اجرای آثارشان آماده می‌کنند.

در پلاتو شماره دو هم گروه‌های نمایشی «بوف کور» به کارگردانی ناصرحسینی مهر، «شب» به کارگردانی چیستا یثربی و «ترن» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ تمرین‌های خود را آغاز کرده‌اند.

گروه اجرایی نمایش «فریز مکبث» به کارگردانی آرش دادگر هم این روز‌ها در کارگاه دکور تئا‌تر شهر خود را برای اجرا آماده می‌کنند.

چه گروه‌هایی در تئاتر شهر تمرین می‌کنند

براساس این گزارش هم اکنون نمایش‌های «تیا‌تر سعدی، تابستان سی‌ودو» به کارگردانی حسین کیانی در تالار اصلی، «خانه پاکیزه» به کارگردانی سروش طاهری و مانلی حسین‌پور و «کلاغ» به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد در تالار چهارسو، «ل ته» به کارگردانی عاطفه تهرانی در تالار سایه، «قطعاتی از ساموئل بکت» به کارگردانی علی اکبرعلیزاد در تالار قشقایی و «گوهر نیل» به کارگردانی مجید امرایی در پلاتو اجرا مجموعه تئا‌تر شهر روی صحنه هستند.

شهر؛ سکونتگاهی، نسبتاً بزرگ و دائمی است.[۱][۲] سازمان ملل متحد، در سال ۱۳۶۷ خورشیدی، شهر را چنین، تعریف می‌کند:

شهر، مکانی با تراکم بالای جمعیت و مرکزیت سیاسی، اداری و تاریخی است که در آن، فعالیت اصلی مردم، غیر کشاورزی است و دارای مختصات شهری بوده که از طریق دولتی محلی، اداره می‌شود.

شاخص‌های تفکیک شهر از روستا، عبارت است از:

وسعت
وضعیت و نوع فعالیت اقتصادی
درجه اشتغال و قشربندی اجتماعی
درجه پیچیدگی روابط و مناسبات
چگونگی بهره‌گیری از نهادهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی
میزان و ترکیب جمعیت.

واژه Urban در زبان انگلیسی و Urbain در زبان فرانسوی، از ریشه Urbanus لاتین، یعنی شهری یا متعلق به شهر و از Urbs که به شهر رم اطلاق می‌شد، می‌آید.

پایان پیام

کد خبر : 30918 ساعت خبر : 12:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=30918
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات