حمایت‌های بین‌المللی از تصمیم اصغر فرهادی ادامه دارد

حمایت‌های بین‌المللی از تصمیم اصغر فرهادی ادامه دارد

واکنش‎های بین‎المللی به تصمیم اصغر فرهادی مبنی بر شرکت نکردن در مراسم اسکار ادامه دارد.

پس از نامه حمایت انجمن نویسندگان سینمایی آمریکا از اقدام اصغر فرهادی، جمعی از فیلم‌سازان انگلیسی می‌خواهند فیلم «فروشنده» را مقابل سفارت آمریکا نمایش دهند.
بر اساس گزارش اختصاصی «گاردین» بیش از بیست فیلم‎ساز انگلیسی در تلاش هستند تا فیلم «فروشنده» را در شب مراسم اهدای جوایز اسکار، مقابل سفارت ایالات متحده آمریکا در لندن اکران کنند. در میان این گروه نام فیلم‌سازان و بازیگران انگلیسی سرشناسی هم‎چون مایک‌لی، جولی کریستی، کوین مک‌دونالد، کریا نایتلیآندرا آرنولد، جاشوا اوپنهایمر ، گلن کلوز، تری گیلیام و برندگان اسکاری آندرا آرنولد، جاشوا اوپنهایمر و گلن کلوز نظیر دیده می‎شود.آن‎ها طی نامه‎ای به مقامات رسمی شهر لندن درخواست‌ کرده‎اند تا مجوز اکران «فروشنده» را در شب مراسم اسکار در لندن دریافت کنند. این نامه صبح امروز (دوشنبه ۱۱ بهمن) ارسال شده است.

حمایت‌های بین‌المللی از تصمیم اصغر فرهادی ادامه دارد
در بخشی از این نامه آمده است: «همان‎طور که احتمالا می‌دانید، رییس جمهور ایالات متحده در روز بیست و هشتم ژانویه قانونی را وضع کرد برای جلوگیری از ورود پناهندگان و هم‎چنین معلق کردن مجوز ورود هر فردی که از هفت کشور مسلمان (ایران، عراق، سوریه، سودان، لیبی و سومالی) به این کشور می‌آید. این قانون حداقل نود روز اعتبار دارد.  این اقدام، قاطعانه توسط تمام موسساتی که در زمینه حقوق بشر به شکل بین‌المللی فعالیت می‌کنند، محکوم شده است. بر اساس این قانون (به عنوان نشانه‌ و سمبلی برای نتایج دیگر) برنده جایزه اسکار، اصغر فرهادی (کارگردان ایرانی) امکان ورود به آمریکا را بعد از نامزد شدن فیلم «فروشنده» برای جایزه اسکار ندارد. به همین دلیل به قصد بیان مسالمت‌آمیز و صلح‌جویانه نظر مخالف‎مان در این برهه سرنوشت‌ساز، می‌خواهیم فیلم آقای فرهادی را در فضای باز مقابل سفارت آمریکا در لندن اکران کنیم. ما باور داریم که به عنوان اعضای جامعه فیلم‎سازان لندن (شهری که به ارزش‌هایی هم‎چون مدارا، شفقت، و چند فرهنگی بودن شهرت دارد) باید صدای اعتراض‎مان را به ایالات متحده برسانیم. ما خواستار آن هستیم که این رویداد را در همبستگی با آقای فرهادی برگزار کنیم اما این اعلام همبستگی قطعا با هزاران مردم بی‌گناهی که زندگی‌شان تحت‌الشعاع این قانون قرار گرفته نیز هست.»

جورج میلر کارگردان سرشناس استرالیایی هم طی سخنانی حمایت خود را از اصغر فرهادی اعلام کرد.او این  اقدام ترامپ را دیوانگی خواند:« این یک دیوانگی است، این یک دیوانگی غیرمنطقی است که به نظر می‌رسد آمریکا و سایر نقاط جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»
میلر هم‎چنین با ستایش از تصمیم فرهادی برای عدم حضور در مراسم اسکار و ایستادن در کنار دیگر شهروندان ایرانی او را یک «هنرمند بزرگ» توصیف کرد: «من و بسیاری دیگر از این حرکت حمایت می‌کنیم. فرهادی یک هنرمند بزرگ است، اما سایر مردم که دیده نمی‌شوند، چه؟ تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که این قانون جدید یک دیوانگی است و فکر می‌کنم اتفاقات دیگری نیز در راه است.»
جورج میلر سال گذشته ریاست هیات‌ داوران جشنواره کن را بر عهده داشت که فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی در آن موفق به کسب دو جایزه بهترین فیلم‎نامه و بهترین بازیگر مرد شد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

برای تبلیغ در گلونی کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 33772 ساعت خبر : 0:09 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=33772
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات