موضوع پارازیت‌ها نیاز به یک فتوای علمی معتبر دارد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: موضوع پارازیت‌ها نیاز به یک فتوای علمی معتبر دارد و نهادهای قانونی و مسئول باید به صورت شفاف در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی نوبخت حقیقی امروز درباره اطلاع رسانی‌های متعدد در زمینه مسئله پارازیت‌ها در کشور توضیح داد: به نظر من موضوع پارازیت به یک فتوای علمی معتبر در کشور نیاز دارد نه اینکه افرادی بیایند و هر کس نظر خودش را مطرح کند. وی گفت: من هم مانند شما نکات مختلفی درباره اثرات پارازیت‌ها شنیده‌ایم، هم نکات مثبت در آ‌ن بوده است و هم نکات منفی و به نظر می‌رسد در این مورد ابهام وجود دارد که نباید باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: آنهایی که می‌گویند پارازیت‌ها برای سلامت مردم خطرناک است، ‌لازم نیست چیزی را اثبات کنند، بلکه آنهایی که می‌گویند خطری ندارد باید اثبات کنند. وی گفت: برای این کار باید یکسری تحقیقات جامع در کشور صورت گیرد و مشخص شود و دقیقا اعلام کنند که این تحقیقات مثلا در فلان منطقه ابتدا روی حیوان و بعد تعدادی از انسانها انجام شده است و بی خطری و بی‌ضرری پارازیت‌ها اثبات شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: من به عنوان نماینده مردم فقط می‌گویم،‌باید مراقب سلامت مردم باشیم و از سلامت مردم مراقبت کنیم، اگر بین مردم شیر توزیع می‌کنیم یا برنج وارد می‌کنیم یا به هر دلیل پارازیت ایجاد کنیم باید از سالم بودن آن مطمئن باشیم و بی‌ضرر بودن آن را برای انسان‌ها قبل از اقدام ثابت کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 34315 ساعت خبر : 1:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=34315
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات