گردشگری خلاق، روش نوین جذب گردشگر

گردشگری خلاق، روش نوین جذب گردشگر

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: قبول دارید امروزه روش‌های جذب توریست و فعالیت‌های گردشگری در دنیا به روز شده و به قول معروف یک تکان عظیم خورده است؟ همین موضوع سبب شده که هر مکانی با داشتن حداقل شرایط لازم هم بتواند به یک مکان گردشگری تمام عیار تبدیل شود. چون بر همه عیان گشته که باید نقاط قوت را پیدا و آن‌ها را تقویت کرد.

گردشگری خلاق، روش نوین جذب گردشگر

یکی از همین روش‌های نوین گردشگری، گردشگری خلاق است که اتفاقا بسیاری از کشورهای سراسر دنیا هم به سراغش رفته و شهرهایشان را به قطب‌های گردشگری تبدیل کرده‌اند. به این صورت که هر شهری در حوزه تخصصی مربوط به خود دست به خلاقیت می‌زند و از آن ویژگی به عنوان برگ برنده‌ای برای جذب گردشگر استفاده می‌کند. این روش عاقلانه هم هست. هر کدام از ما هم اگر قرار باشد خودمان را معرفی کنیم به سراغ نقاط قوت‌مان می‌رویم. موضوعاتی که درباره آن‌ها حرفی برای گفتن داریم.

از بحث گردشگری خلاق دور نشوم. مثلا ملبورن و آیووا در زمینه ادبیات خلاق هستند. سویل و گلاسگو در زمینه موسیقی؛ سانتافه در زمینه صنایع دستی و هنرهای آمیانه… از این مثال‌ها زیاد است و ذکر همه آنها خارج از حوصله من و شماست.

جان کلام این‌که ما هم باید از همین مثال‌ها استفاده کنیم و به فکر زمینه خلاقیت شهرهای کشورمان باشیم وگرنه روزی می‌رسد که دیگر نمی‌توانیم با برنامه‌های تکراری و معرفی مکان‌های قبلی گردشگران را شهرمان بیاوریم. راه حل این است که ببینیم در چه زمینه‌ای می‌توانیم خلاقانه عمل کنیم و دست به کاری بزنیم که ما را از بقیه متمایز کند. یک ایده ناب که گردشگران را به شهر ما کشانده و آن‌ها را راضی نگه دارد. این که می‌گویم راضی هم دلیل دارد. و آن این است که گردشگران بایستی دفعه بعدی هم به خلاقیت ما اعتماد کنند.

بگذارید یک مثال هم از کشور خودمان بزنم. استان لرستان را در نظر بگیرید. به نظر می‌رسد موسیقی لرستان را می‌شود به عنوان یک بستر مناسب برای فعالیت‌های این‌چنینی به حساب آورد. هم  پیشینه استان در این زمینه درخشان است و هم هنرمندان به نام یک گزینه خوب هستند که می‌شود روی اعتبار و تجربه‌شان حساب کرد. شما هم بگردید این بستر مناسب را برای شهرتان پیدا کنید و از همین حالا برایش برنامه‌ریزی کنید.

پایان پیام

کد خبر : 35551 ساعت خبر : 0:51 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=35551
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات