۸۵ درصد از سفره‌های زیرزمینی کشور تخلیه شده است

۸۵ درصد از سفره‌های زیرزمینی کشور تخلیه شده است

جلسه شورای اداری شهرستان پاکدشت پیش از ظهر امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، فرماندار شهرستان پاکدشت، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان شهرستان، دانشگاهیان و مردم در محل فرمانداری شهرستان پاکدشت تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معصومه ابتکار در این جلسه ضمن تبریک یه مناسبت ایام‌اله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: خیلی خوشحالم که امروز و در این ایام میهمان مردم عزیز شهرستان پاکدشت هستم.

۸۵ درصد از سفره‌های زیرزمینی کشور تخلیه شده است

وی افزود: در این دوران بیش از هر زمان وقتی صحبت از پیروزی انقلاب اسلامی و آرمان‌های والای آن می‌شود بحث اصلی این است که ما چطور و چگونه می‌توانیم به آن اهداف والا دست پیدا کنیم.

ابتکار با اشاره به اینکه برای همه حکومت‌ها و نظام‌های دنیا بحث کارآمدی و اینکه چقدر توانسته‌اند برای جامعه خود در راستای تحقق آرمان‌ها قدم بردارند و چقدر شاخص‌های رشد اقتصادی و توسعه پایدار و محیط زیست را ارتقا دهند مطرح است، افزود:به‌ویژه در انقلاب اسلامی ایران که این آرمان‌ها بسیار متعالی بوده و هم ابعاد مادی، معنوی و اخلاقی انسان‌ها را دربرگرفته بسیار ارزشمند بوده و کار همه ما را که در دولت دارای مسئولیت هستیم دشوارتر می‌کند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: از این جهت بسیار حائز اهمیت است که در ایام دهه فجر این مسیر را از ابتدا مرور و ارزیابی کرده و ببینیم در کجای مسیر قرار داریم.

وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در آغار کار در زمانی که مردم خواستار تحول در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بودند با یک برنامه تحول پخش کار خود را آغار کرد و راه دشواری را در پیش گرفت.

ابتکار با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایط ویژه‌ای که کشور با مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی روبرو بود آغاز بکار کرد، افزود: در ابتدای کار دولت بسیاری از منابع آبی کشور به دلیل عدم توجه کافی روبه نابودی بود و ۸۵ درصد از سفره‌های آب زیرزمینی تخلیه شده بود و شرایط محیط زیست کشور هم در حوزه‌های مختلف نامطلوب بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در برنامه ششم توسعه موضوع محیط زیست است چرا که اگر توجهی به محیط زیست نشود در آینده با بحران‌های مختلفی روبرو خواهیم شد، گفت: خوشبختانه دولت با همت و تلاش مبتنی بر دانش روز گام‌های موثری را در طی سه سال و نیم گذشته برداشته و شرایط زیست محیطی کشور به‌طور محسوسی رو به بهبود است هرچند که هنوز گامی طولانی در پیش رو داریم.

ابتکار در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه اقدام بزرگی که برای شکستن تحریم‌ها علیه ایران انجام شد و دیپلماسی موفقی که با حفظ عزت و مصلحت برای تحقق برجام برداشته شد بی شک از بزرگترین تحولات دوران معاصر در کشورمان می‌باشد، اظهار داشت: تحقق برجام کشور را از تهدیدات آنی آن دوره که به سمت تنش‌های بیشتر پیش می‌رفت حفاظت کرد.

۸۵ درصد از سفره‌های زیرزمینی کشور تخلیه شده است

وی در ادامه با بیان اینکه از موضوعاتی که در شهرستان پاکدشت به عنوان یکی از شهرستانهای مهم استان در جوار پایتخت مطرح است موضوع طرح هادی و آمایش در شهرستان است، افزود: اینکه امروز آب سالم به پاکدشت رسیده تحول بزرگی بوده و مورد توجه دولت است اما در کنار آن باید ساماندهی کامل شهرستان به لحاظ شهری و صنعتی را در دستور کار داشته باشیم.

ابتکار با اشاره به اینکه ما مخالف توسعه و فعالیت صنعتی نیستیم، گفت: یقیناً با فعالیت واحدهای صنعتی که به محیط زیست آسیب می‌رسانند برابر قانون برخورد می‌کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با تلاش و همت مردم و مسئولان شهرستان و فعالیت‌هایی که در جهت ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی در استان به‌ویژه در شهرستان پاکدشت صورت پذیرفته شاهد ادامه روند بهبود زیست محیطی در شهرستان باشیم.

ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در این جلسه با اشاره به اینکه وسعت شهرستان پاکدشت ۷۵۰ کیلومتر مربع بوده و حدود ۸۰ کیلومتر مربع از این مساحت را مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تشکیل می‌دهد، افزود: تعداد صنایع مستقر در شهرستان نیز نزدیک به ۲۳۰۰ واحد صنعتی در داخل شهرکهای صنعتی می‌باشد.

وی افزود: هر ۳ شهرک صنعتی شهرستان مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب می‌باشند اما به لحاظ راندمان بر اساس ضوابط زیست محیطی مطلوب نبوده و اقدام در جهت رسیدن به شرایط مطلوب باید در دستور کار قرار گیرد.

مهردادی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در شهرستان نبود شبکه جمع‌آوری فاضلاب  بوده و این موضوع از اولویت‌های اساسی شهرستان در بخش محیط زیست می‌باشد، اظهار داشت: در بخش آلودگی خاک نیز اگر مقایسه‌ای بین شهرستانهای استان داشته باشیم، پاکدشت بعد از شهرستان قدس دومین رتبه را به لحاظ وجود معادن در استان دارد و به همین دلیل ساماندهی معادن شهرستان باید مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به شناسایی ۲ کانون گردوغبار در شهرستان اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم در جهت رفع این معضل در حال انجام بوده و نیازمند همکاری مسئولان و دستگاه‌های مرتبط در شهرستان می‌باشد.

پایان پیام

کد خبر : 34978 ساعت خبر : 3:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=34978
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات