نوزدهمین محفل اتفاق ترانه برگزار می‌شود

نوزدهمین محفل اتفاق ترانه برگزار می‌شود

نوزدهمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» روز شنبه هفتم اسفندماه ساعت ۱۷ در تماشاخانه مهر حوزه هنری با سخنرانی دکتر ضیایی، ابراهیم اسماعیلی، معرفی کتاب توسط محمد صالح‌علا و اجرای موسیقی توسط محمد حشمتی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در جدیدترین برنامه اتفاق ترانه ابراهیم اسماعیلی اراضی شاعر و ترانه‌سرا طبق روال هفته‌های پیشین این جلسات به بحث پیرامون «تفاوت‌های شعر و ترانه» می‌پردازد. اسماعیلی در جلسات «اتفاق ترانه» ‌به صورت تخصصی به قالب ترانه پرداخته و در هر جلسه با ذکر دلایل ماندگاری یک اثر موفق در عرصه موسیقی و دعوت از ترانه‌سرایان مطرح کشور، توجه مخاطبان بسیاری را به این قسمت از برنامه جلب کرده است.

از دیگر بخش‌های این برنامه سخنرانی دکتر عبدالحمید ضیایی شاعر، نویسنده و پژوهشگر در باب «فلسفه زیباشناسی شعر» و بیان اندیشه بزرگان این عرصه است که از قسمت های مهم برنامه به‌شمار می آید و با استقبال خوب مخاطبان مواجه می شود.

بخش بعدی برنامه اتفاق ترانه هم اختصاص دارد به معرفی کتاب برای حاضرین جلسه که در هر برنامه یکی از هنرمندان مطرح کشور به معرفی آخرین مطالعات خودش به مخاطبان خواهد پرداخت و در این برنامه آقای «محمد صالح علا» از مجریان توانمند صداوسیما کشورمان میهمان نوزدهمین محفل اتفاق ترانه خواهد بود.

نوزدهمین محفل اتفاق ترانه برگزار می‌شود

محمد صالح علا، (متولد ۱۳۳۱) بازیگر، مجری برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ساز و ترانه‌سرای ایرانی است. او در سال ۱۳۵۶ از مدرسه هنرهای دراماتیک رویال آکادمی لندن فوق دیپلم سینما و تلویزیون و در سال ۱۳۵۹ لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک و در سال ۱۳۷۲ فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی از دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی گرفت. آغاز فعالیت هنری او از سال ۱۳۴۷ با قصه‌نویسی و قصه‌خوانی در رادیو و سپس نویسندگی متن برنامه و نمایشنامه بود. فعالیت سینمایی را از سال ۱۳۴۷ با ساخت فیلم‌های تبلیغاتی و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۴ با «تیغ و ابریشم» کاری از مسعود کیمیایی آغاز کرده‌ است. وی برای مدتی مجله‌ «نشانی» را منتشر می کرد و  پیوسته به عنوان مجری و نویسنده با شبکه‌های مختلف صدا و سیما همکاری داشته است.

صالح علا کتاب عجیب «تمامی آن‌چه که مردان در باب زنان می‌دانند» اثر عبدل اسمیت را ترجمه کرده است. وقتی این کتاب ١١٠ صفحه ای را باز کرده و تا انتها ورق می زنید چیزی جز صفحات سفید نمی‌بینید. از این کتاب بیش از ٢٨ چاپ به فروش رفته است.

بخش پایانی برنامه اتفاق ترانه اختصاص دارد به اجرای موسیقی توسط محمد حشمتی با همراهی عود مهدی کلیایی و پیانوی علیرضا احمدی که قطعاتی را مناسب با ایام فاطمیه برای مخاطبان حاضر در برنامه اجرا خواهند کرد.

محمد حشمتی (متولد ۱۳۵۶) در شهر تهران است. وی دارای تحصیلات مهندسی شیمی است. محمد حشمتی از بهمن ۱۳۸۱ با خواندن ترانه «آرزو» فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد. وی از سال ۸۱ تا ۸۴ دو آلبوم با نام های «ماه پنهان» و «شب نمناک» منتشر کرد که همگی آنها به آهنگ‌سازی «فریدون خوشنود» بوده اند. معروف‌ترین ترانه هایی که او تاکنون اجرا کرده است «اذان می گویند» (تیتراژ برنامه آفتاب شرقی) که در آن زمان با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان تلویزیون مواجه شد.

گفتنی‌ است محفل شعر و ترانه «اتفاق ترانه» شنبه‌های اول هر ماه ساعت ۱۷ در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود که اجرای آن به‌عهده علیرضا بدیع شاعر و ترانه‌سرای معاصر است.

نوزدهمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» به همت مرکز موسیقی و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر (مرکز محافل و جشنواره ها حوزه هنری)، شنبه هفتم اسفندماه ساعت ۱۷ در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان به ادبیات آزاد است.

پایان پیام

کد خبر : 36274 ساعت خبر : 0:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36274
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات