۱۰۰ سینمای سیار آماده طرح سلام سینما

رئیس سازمان سینمایی گفت: در طرح ملی «سینما سلام» ۱۰۰ دستگاه سینما سیار آماده شده که برای استقرار در سراسر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، با حضور رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئینی که در شهرستان مرودشت برگزار شد، از نخستین دستگاه پخش «سینما سیار» در قالب طرح «سینما سلام» بهره‌برداری شد.

با این طرح نخستین بار در کشور امکان پخش فیلم‌های روز سینمای ایران برای مناطقی که دارای سالن سینما نیستند فراهم شد. در قالب طرح «سینما سلام» در مرحله اول ۸ دستگاه پخش سینما سیار در اختیار استان فارس قرار گرفت که امکان نمایش فیلم‌های روز سینمای ایران را برای بیش از ۱۶ شهر فاقد سالن سینما فراهم می‌کند.

در مرحله نخست اجرای طرح «سینما سلام» شهرهای خرامه، سروستان، مرودشت و شهرک‌های حومه شیراز با استفاده از دستگاه‌های طراحی شده فیلم‌های روز سینمای ایران را به مردم و علاقه‌مندان سینما ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان سینمایی در آیین افتتاح این طرح گفت: در قالب طرح ملی «سینما سلام»، ۱۰۰ دستگاه سینما سیار آماده شده که برای استقرار در سراسر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حجت‌الله ایوبی در آیین افتتاح پروژه «سینما سلام» در شهرستان مرودشت گفت: شهر مرودشت با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت با استانداردهای امروز حداقل باید ۳۰ سالن سینما داشته باشد. امیدوارم هرچه زودتر در این شهر سالن‌های سینما و آمفی تئاترهای باشکوه ساخته شود.

رئیس سازمان سینمایی کسب بیش از ۳۷۰ جایزه جهانی را در یک سال نشانه بالندگی این هنر در ایران عنوان کرد و گفت: به گواه سینماگران ایران کشور سینماست و این یعنی ایران کشور فرهنگ، تمدن و تاریخ چندین هزارساله شناخته می‌شود.

معاون سینمایی وزارت ارشاد حضور ۱۸۷ فیلم بلند سینمایی و داستانی در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را قدرتی برای سینمای ایران دانست و تصریح کرد: وقتی وارد مدیریت سینمای ایران شدم مخاطب هنر هفتم به ۷ میلیون نفر رسیده بود و موج تعطیلی سینماها در کشور آغاز شده بود.

رئیس سازمان سینمایی برپایی طرح سینمای مجانی در قالب سینما سلام که ۳ سال پیش در کشور انجام گرفت را موجب انرژی گرفتن مسئولان سینمایی کشور دانست و افزود: این طرح به ما اثبات کرد که باید در این باره تلاش کنیم و سینما را از بحران کمبود مخاطب نجات دهیم از این رو ساخت و ساز سالن‌های سینما را آغاز کردیم و سالن‌های متعدد ساخته و در حال ساخت هستند.

ایوبی گفت: در این طرح ملی ۱۰۰ دستگاه سینما سیار آماده شده که برای استقرار در سراسر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پایان پیام

کد خبر : 36287 ساعت خبر : 0:34 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36287
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات