آغاز طرح مطالعه بافت شهر خرم‌آباد

آغاز طرح مطالعه بافت شهر خرم‌آباد

معاون میراث فرهنگی لرستان از آغاز طرح مطالعه بافت شهر خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، محمدرضا اسدی اظهار کرد: کشور ما دارای آثار فرهنگی – هنری زیادی از دوره‌های مختلف تاریخی است.

وی ادامه داد: در همین راستا حفظ و حراست از این میراث به جای مانده که بیانگر هویت و شخصیت تاریخی و اسلامی ما است، یکی از وظایف اصلی محسوب می‌شود.

آغاز طرح مطالعه بافت شهر خرم‌آباد

اسدی یکی از راه‌های صیانت از این آثار را مرمت و بازسازی آنها دانست و گفت: این کار یکی از شاخه‌های هنر معماری بوده و بر پایه شناخت و مطالعه‌ بناها و بافت‌های تاریخی انجام و منجر به احیای فضاهای تاریخی می‌شود.

معاون میراث فرهنگی لرستان از مرمت حمام کوچک خرم‌آباد خبر داد و افزود: همچنین در حال حاضر برنامه داریم که به طور کامل قلعه مظفری شهر الشتر را به موزه مردم‌شناسی تبدیل کنیم و مرمت پل کاکارضا، کشکان و پل‌دختر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پیمانکار بازگردانی پل گپ مشخص و کارگاه آن تجهیز شده است، اضافه کرد: همچنین مطالعه بافت شهر خرم‌آباد به عنوان پایلوت آغاز شده است.

خُرَّم‌آباد (به لری: خورمووه) بزرگترین شهر لرنشین، بیست و سومین شهر پرجمعیت ایران و مرکز استان لرستاناست. جمعیت خرم‌آباد طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، ۳۷۳٬۴۱۶ نفر بوده‌است.

شهر در ارتفاع ۱۱۴۷٬۸ متری از سطح دریا و در میان دره‌های زاگرس قرار دارد. فاصله خرم‌آباد تا تهران ۴۹۰ کیلومتر است و به دلیل قرار گرفتن در مسیر تهران – جنوب دارای اهمیت ارتباطی و راهبردی است. آزادراه شماره پنج ایران از این شهر عبور می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 42060 ساعت خبر : 0:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=42060
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات