سفر پرماجرای یک سنجاب از تبریز تا لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علیرضا رحیمی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با تلاش و مسئولیت‌پذیری یک زوج تبریزی دوستدار محیط زیست یک بطانه سنجاب در زیستگاه خود، سفیدکوه خرم‎آباد رهاسازی شد.

وی اضافه کرد: این سنجاب توسط افراد سودجو زنده گیری و به خارج از استان انتقال داده شده بود که زوج تبریزی آن را خریداری و پس از نگهداری پنج ماهه تصمیم به رهاسازی آن در طبیعت و زیستگاه اصلی خود می‎گیرند.

رحیمی ادامه داد: با تحقیقاتی که از فروشنده به عمل می‎آورند مشخص می‎شود که سنجاب مربوط به منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‎آباد است لذا با مسافرت از تبریز به خرم‎آباد این سنجاب را جهت رهاسازی در زیستگاه اصلی خود تحویل پاسگاه محیط بانی کلدر می‎دهند.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‎آباد تصریح کرد: عمل این زوج جوان نمونه‎ای از مسئولیت پذیری اجتماعی در قبال محیط زیست است که جای تقدیر دارد.

وی، وسعت منطقه حفاظت شده سفیدکوه را ۶۹ هزار و ۵۰۰ هکتار در شمال غربی خرم‎آباد اعلام کرد و گفت: بخش اعظم این منطقه را ارتفاعات تشکیل می‎دهد که مرتفع‎ترین نقطه آن کوه کوربوری به ارتفاع ۲۸۵۴ متر و پست‎ترین آن دارای ارتفاع ۱۵۰۰ متر از سطح دریا است.

رحیمی با اشاره به جانوران شاخص منطقه اظهار کرد: سنجاب ایرانی، کل وبز، خرس قهوه‎ای، پلنگ، گربه وحشی، رودک و گرگ از گونه‎های جانوری شاخص منطقه هستند.

پایان پیام

 

کد خبر : 44040 ساعت خبر : 0:21 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=44040
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات