سراب‌ آنلاین انتخاب رشته

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت: «سایت‌ها و صفحات مشاوره، ثبت نام در کنکور، انتخاب رشته و پرداخت وجوه مورد نیاز در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی از جمله مواردی هستند که این روزها بازدید کنندگان بسیاری دارند و همین بازدید بالا زمینه را برای فعالیت مجرمانه فراهم می‌آورد تا کلاهبرداران از کم‌توجهی و کم‌دقتی قربانیان نهایت سوءاستفاده را کرده و اطلاعات آن‌ها را به سرقت ببرند.»

انتخاب و رشته و تبعات بعد از آن تا مدت‌ها سوژه رسانه‌ها می‌شود. کلاهبرداران هم این را می‌دانند، طمع ما برای قبولی و فریب انتخاب‌های تضمینی با وجود رتبه‌های نجومی. واقعیت این است که خودمان این بهانه را دستشان می‌دهیم با بی‌اطلاعی‌هایمان و اعتماد به نفس‌های کاذبمان. می‌خواهیم در انتخاب‌هایمان جوری عمل کنیم که چشم فامیل را هم از کاسه دربیاوریم. ما سال‌هاست که قانع بودن را فراموش کردیم، قانع بودن به بضاعت مالی و حالا به به‌بضاعت علمی‌مان. گول تبلیغات با تیراژ بالا ولی بی‌نام و نشان در خیابان‌ها را می‌خوریم. باید به اندازه سوادمان توقع داشته‌باشیم تا در کوره رقابت انتخاب رشته چیزی که حقمان است به‌دست بیاوریم.

عادت نکرده‌ایم مجوزها را قبل از هر تراکنش مالی با طرف چک کنیم. رمز دوم کارت‌هایمان را همه می‌دانند، ما با مردم زیادی احساس صمیمیت می‌کنیم. با بقالی که از ما رمز کارت می‌خواهد تا آن جوانی که پشت سرمان در صف عابر بانک ایستاده و به بهانه ضعیف بودن چشممان از او کمک می‌خواهیم. این حجم از ساده انگاری از ما بعید است. کلاهبردارهای مجازی روی همین عادت جمعی‌مان حساب باز کرده‌اند. آن‌ها ما را به راحتی پرزنت می‌کنند. عجیب است که این اصطلاح هنوز هم در قبال خیلی‌هایمان جواب می‌دهد. نرم‌افزارهای کرک شده انتخاب رشته می‌توانند اطلاعات اساسی‌مان را بدزدند. خبرگزاری‌ها فهرست مؤسسات مجاز انتخاب رشته را به راحتی در اختیارمان قرار می‌دهد. قیمت پایگاه‌های مشاوره دولتی در سطح شهر که قابل مقایسه با بخش خصوصی نیست.

مشاوره‌های تضمینی چند میلیون تومانی بیشتر وقت‌ها یک سراب بیش نیست، تضمین‌های این مؤسسات فاقد زمینه اجرایی هستند و روز اعلام نتیجه‌ها تازه می‌فهمید که همه رؤیاهایتان را باد برده است با مقادیر زیادی از حساب بانکی‌تان.

پایان پیام

کد خبر : 49750 ساعت خبر : 8:47 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=49750
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات