افسردگی و قفل فرمان

افسردگی و قفل فرمان

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: با من دیوانه نیستم تمام می‌شود؛ یک مکالمه کوتاه برای متقاعد کردن کسی به استفاده از خدماتی مثل مراجعه به روانشناس که یک تابوی بزرگ در کشور است. به‌جای کنترل خشم با الگوهای علمی از روش‌های بومی عجیب و غریبی استفاده می‌کنیم از قفل فرمان کشیدن در چهارراه‌های شلوغ تا فحش دادن در فضای مجازی، ۸۰ درصد فحش دهندگان در فضای مجازی از کلیات جریان خبر ندارند، آن‌ها از الگوی ثبت نشده زیر استفاده می‌کنند، برای اینکه دیده شوی در گروه‌های شلوغ یا صفحات آدم‌های مشهور کامنت بگذار و آنها را درگیر چالش جدید کن. آن‌ها بدترین رو را برای تخلیه خودشان و ارضای حس دیده‌شدن یا حتی فروخوردن خشمشان به‌کار می‌برند. افسردگی در کمین ۲۵ درصد ایرانی‌هاست. این شایع‌ترین مشکل روحی است که برای مقابله با آن باید به پزشک مراجعه کنیم. برخی از روش‌های عجیب‌و غریب در شیوه بروز بیماری‌های روحی به شرح زیرند:
استفاده از یک ماشین، برای دوردور کردن و انتشار استوری‌های آن در شبکه مجازی، صاحب ماشین حداکثر ۲۴ ساعت افسردگی را از خود دور می‌کند اما در فاز بعدی افسردگی شدیدتری را تجربه می‌کند. افسردگی این افراد تنها با به‌رخ کشیدن فاصله طبقاتی‌شان با جامعه به طور موقت پنهان می‌شود. استفاده افراطی از مارک‌ها هم از تبعات همین بیماری تأیید گرفتن از دیگران است.

افسردگی و قفل فرمان

مرگ هالیوودی، کسانی که این نوع خودکشی را انتخاب می‌کنند می‌خواهند خوراک رسانه‌ها شوند، این نوع خودکشی به واسطه فضای مجازی این‌روزها زیاد دیده می‌شود، پریدن از پل عابر پیاده، پریدن زیر قطار یا خودکشی در مرکز خرید از انواع شایع آن است. کاش زندگی این آدم‌ها دکمه بازگشت به عقب داشت و می‌توانستند با یک درمان ساده خودشان را نجات دهند.

توهم‌های شیشه‌ای، مشهور شدن آدم‌های بی‌اعتبار در رسانه‌ها، بحران خودشیفتگی در جامعه مجازی، شکستن هنجارهای اجتماعی در مراکز شلوغ، تنها نمونه‌هایی از نادیده‌گرفتن روال درمان بیماری‌های روحی و روانی در جامعه است. شیوع این بیماری‌ها به‌دلیل رواج انواع مخدرها و ایجاد بی‌انگیزگی در کار و حرفه و تحصیل این روزها شایع‌تر است. باور کنیم برای نجات خودمان به کمک احتیاج داریم.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 52342 ساعت خبر : 1:03 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=52342
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات