اینترنت را فیلتر کردیم با خرپشته چه کنیم؟

اینترنت را فیلتر کردیم با خرپشته چه کنیم؟

رئیس گروه تفکر و آداب و مهارت‌های زندگی گفت: طی خوداظهاری از دانش‌آموزان، زمان بیشتر آنان صرف تماشای تلویزیون و ماهواره و مکالمه تلفنی می‌شود.

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: نکته‌ای که مطرح است که آیا آنان واقعا تلویزیون یعنی شبکه‌های داخی را نگاه می‌کنند یا بیشتر ماهواره می‌بینند؟ نکته مهم‌تر این است که آیا مثلا «بفرمایید شام» نگاه می‌کنند یا به کانال‌های بی‌تربیتی هم دست‌رسی دارند. نکته خیلی مهم‌تر این است که آیا با جنس موافق مکالمه می‌کنند یا جنس مخالف؟

اینترنت را فیلتر کردیم با خرپشته چه کنیم؟

برر اساس خوداظهاری ۳۸۶ دانش‌آموزان پایه نهم،‌ آنها ۱۲۴ دقیقه در روز دانش‌آموزان تلویزیون و ماهواره تماشا می‌کنند، ۹۷ دقیقه در روز از تلفن همراه استفاده می کنند و ۸۹ دقیقه صدم دقیقه در روز وقت دانش‌آموزان در اینترنت می‌گذرد. یعنی این وسط دو بار برسند غذا می‌خورند و دست‌شویی می‌روند! بقیه‌اش در حال کارهایی هستند که همه از باب تفنن است. حالا نکته بسیار بسیار مهم این است که آن ۸۹ دقیقه در اینترنت صرف چه کارهایی می‌شود. آیا فیلترشکن دارند؟ آیا مثلا چند دقیقه از این ۸۹ دقیقه را در فضای خاک‌برسری نت می‌گذرانند؟ آیا به نظر شما چند درصد این دانش‌آموزان بعد از تمام شدن کارشان هیستوری گوشی را پاک می‌کنند؟

آیا حالا که نوجوانان و جوانان ما در اینترنت و ماهواره پلاس هستند باید فیلترینگ را ادامه بدهیم؟ یعنی الان که فیلتر است به بی‌تربیتی دسترسی ندارند؟ آیا اگر باز هم فیلتر کنند این جوانان خلاق راهش را پیدا نمی‌کنند؟ آیا حتا اگر نت را کامل قطع کنیم تلفن ثابت خانه را چه کنیم؟ آیا با همان تلفن ثابت نمی‌شود کارهای بی‌تربیتی کرد؟ آیا یعنی تلفن را هم قطع کنیم؟ آیا اگر تلفن هم قطع شد خرپشته‌ها را چه کنیم؟ آنها را هم جمع کنیم؟ پس زیرپله چه می‌شود آن را که نمی‌شود جمع کرد، می‌شود؟
باقی بقای‌تان

پایان پیام

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

کد خبر : 55375 ساعت خبر : 1:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55375
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات