برای قمه‌تان باید مجوز بگیرید

برای قمه‌تان باید مجوز بگیرید

حجت‌الاسلام حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که این کمیسیون امروز تصویب کرد که حمل هرگونه سلاح سرد بدون مجوز ممنوع است و در غیر این صورت جرم محسوب می‌شود.

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: خواندن اخبار حوادث روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها لزوم تصویب چنین قوانینی را تایید می‌کند. و بررسی این مسائل بسیار اتفاق خوب و به جایی است.  اما آنچه بیشتر از تصویب یک قانون اهمیت دارد اجرای درست آن است. این‌که آن قانون فقط با چند برگه و امضا تمام نشود.

برای قمه‌تان باید مجوز بگیرید

خوشبختانه در شهرهای بزرگ نظارت بیشتری روی حمل سلاح‌ها چه سرد و چه گرم صورت می‌گیرد اما متاسفانه در بسیاری از شهرستان‌های کوچک و روستاها حمل سلاح نه تنها جرم نیست بلکه حتی گاهی برای صاحب آن ایجاد شان می‌کند. شهرستان‌ها و روستاهایی که اتفاقا آمار حوادث هم در آن‌ها کم نیست. در این فضاها تا ابتدا فرهنگ‌سازی مناسب صورت نگیرد هیچ قانون و تبصره‌ای کارساز نخواهد بود.

البته به این معنا نیست که وضع قوانین تاثیری ندارد. خیر. فقط باید قوانین در جوامع کوچک‌تر با دقت بیشتری رعایت شود.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشت خرید و فروش این سلاح‌هاست. اگرچه در تهران و بسیاری از شهرهای دیگر مجوز خرید و فروش برداشته شده اما هنوز در بسیاری از شهرستان‌ها به راحتی و در ملا عام عرضه می‌شود. حتی اغلب با قیمت‌های پایین که به سادگی هم قابل دسترسی است.
پس باید علاوه بر ممنوعیت حمل مجوز هرگونه فروش این سلاح‌ها برداشته شود. به‌هر حال هرچه کمتر در دسترس باشد احتمال بروز حوادث و خطرات کمتر خواهد بود.

پایان پیام

 

کد خبر : 55124 ساعت خبر : 8:19 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55124
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات