بی‌انصافی درباره یوز ایرانی

بی‌انصافی درباره یوز ایرانی

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پس از سخنان رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر اینکه باید قبول کنیم یوزپلنگ ایرانی محکوم به فنا است، فعالان محیط زیست معتقدند رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که بالاترین مقام متولی حفاظت از حیات وحش است اگر توانایی حفاظت از گونه‌های در حال انقراض کشور را ندارد دست کم نباید با دست خود گور آنها را بکند.

خب راستش این فعالان پر هم بیراه نمی‌گویند. اگر قرار بود از همان اول فنای یوزپلنگ ایرانی را بپذیریم که دیگر این همه کمپین و گروه و هشتگ نمی‌ساختیم. این سری که ما بسته‌ایم لابد درد داشته است.

احیانا قرار است ما انسان‌ها جاودانه باشیم؟ برای همه ما هم مرگ و نیستی وجود دارد. می‌شود دست روی دست بگذاریم و بگوییم چون ما یک روزی می‌میریم هیچ کاری نمی‌کنیم؟

کمپین‌ها را که مردم تشکیل می‌دهند، کمک‌ها را جمع می‌کنند، پوستر و نماهنگ و کلیپ را هم که مردم می‌سازند، این دیگر خیلی بی‌انصافی است اگر قرار باشد امید همین مردم هم گرفته شود و هیچ اقدامی صورت نگیرد.

بی‌انصافی درباره یوز ایرانی

طبق نظر کارشناسان با وحودی که تصادفات جاده‌ای و دامداری سنتی دو تهدید جدی یوزپلنگان است ولی هنوز اقدامی برای آن صورت نگرفته.

طبق آخرین آمار به دست آمده هنوز ۱۲ کیلومتر از جاده تهران_مشهد که حادثه‌خیز ترین مسافت در بین جاده‌های کشور است هم با گذشت ۱۸ ماه از تصویب طرح آن، فنس‌کشی نشده است.

همین که حداقل موضوع حفاظت از یوزپلنگ ایرانی هنوز مطرح می‌شود و سر آن بحث وجود دارد و به فراموشی سپرده نشده جای شکرش باقیست. باید همدلی دولت با مردم در این زمینه بیشتر شود. اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم و بعدش حتی اگر نتیجه هم نگیریم به هر حال تلاش کرده‌ایم. نه این‌که بنشینیم و دست روی دست بگذاریم.

پایان پیام

کد خبر : 55595 ساعت خبر : 1:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55595
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات