جلوی غضنفرهای میراث فرهنگی لرستان را بگیرید

جلوی غضنفرهای میراث فرهنگی لرستان را بگیرید

به گزارش پایگاه خبری گلونی  محمد پورخداداد: همیشه خبرهایی از تخریب آثار تاریخی به دست گردشگران و مردم عادی خوانده‌ایم. اما اکنون باید از اتفاقی بگوییم که هم عجیب است هم تاسف‌بار.

در هُنام الشتر یک خانه قدیمی به نام خانه رحمتی ثبت ملی شده است ولی میراث فرهنگی شهرستان برای در امان ماندن این بنا از تخریب و چسباندن پوستر و اطلاعیه، یک بنر بزرگ بر سر در ورودی این بنا نصب کرده است.

نخست اینکه این ابعاد از یک بنر برای اطلاع‌رسانی، آن هم در مهمترین جای این بنا جای تعجب دارد.

دوم اینکه این بنر را به‌وسیله چندین پیچ‌رولپلاک، در حقیقت میخکوب کرده‌اند. اگر رهگذر یا بازدیدکننده‌ای با میخ و پیچ به جان آجرهای این بنا می‌افتاد، مسئولان میراث فرهنگی چه واکنشی داشتند؟

آیا به فکر این عزیزان نرسید که برای این کار تابلویی کنار ورودی در نظر بگیرند؟

جلوی غضنفرهای میراث فرهنگی لرستان را بگیرید

ناخودگاه به یاد آن پرده‌ی زردرنگ و معروف راهنمای خانه آخوند ابوی خرم‌آباد می‌افتم که سال‌ها سر آن کوچه ماند تا پوسید و میراث فرهنگی مجبور به تعویضش شد. البته نمونه این قبیل کارها در حیطه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی لرستان زیاد است. حتما یادتان هست که برای نصب بالابر روی بام قلعه فلک‌الافلاک، چند کنگره را تخریب کردند و بعد از آن چند صفحه توجیه ردیف کردند و آب هم از آب تکان نخورد.

مدیریت اداره کل میراث فرهنگی لرستان بهتر است از این به بعد بیشتر حواسش به نیروهای تحت امرش باشد تا کمتر به میراث فرهنگی آسیب برسانند.

به قول معروف باید مارادونا را ول کرد و غضنفر را گرفت.

پایان پیام

عکاس: سعید عزیزی

کد خبر : 55107 ساعت خبر : 8:19 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=55107
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات