نمایشگاه خلوت کتاب لرستان

نمایشگاه خلوت کتاب لرستان

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: نمایشگاه کتاب لرستان که این روزها در مکان مصلای خرم‌آباد برپا شده است، مورد استقبال لرستانی‌ها قرار نگرفته است. حتی استقبال نکردن هم شاید کلمه مناسبی نباشد چون واقعیت این است که در ساعاتی از روز، غرفه‌داران، به دلیل خلوتی سالن غرفه‌ها را رها می کنند و به گشت و گذار در محوطه و جلسات دورهمی چند نفره می‌پردازند.

استقبال نکردن از نمایشگاه کتاب لرستان ادامه روند سال‌های گذشته است. در سال‌های نخست با هجوم علاقه‌مندان به کتاب به این نمایشگاه روبه‌برو بودیم ولی سال به سال استقبال کمتر شد تا به نقطه کنونی رسیدیم که باید شاهد باشیم غرفه فروش آش رشته، از برخی انتشارات معتبر حاضر در نمایشگاه شلوغ‌تر است.

نمایشگاه خلوت کتاب لرستان

برخی مسئولان انتشاراتی‌ها، کم بودن تبلیغات در صداوسیما و نبود تبلیغات شهری در مورد این نمایشگاه را دلیل خلوتی نمایشگاه می‌دانند. هرچند آگاهی نداشتن از این نمایشگاه درصدی در این استقبال نکردن موثر باشد ولی همه واقعیت نیست.

در این نمایشگاه انتشارات معتبر و پرتیراژ یا حضور ندارند و یا اگر هم هستند با تمام دارایی‌های خود نیامده‌اند. از طرفی تنوع و کیفیت کتاب‌های موجود هم بالا نیست. حتی مانند سال گذشته از کتب‌های کهنه نیز در غرفه‌ها استفاده شده است.

غرفه‌های فروش کتاب‌های درسی اگرچه از دیگر عرفه‌ها شلوغ‌تر هستند ولی نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان لرستانی را به هیچ‌وجه برآورده نمی‌کنند. برای بسیاری از گروه‌های حرفه‌ای مخاطب کتاب مانند انواع رشته‌های مهندسی، میراث فرهنگی، محیط زیست، کتاب مورد نیاز وجود ندارد.

نکته دیگر اینکه تخفیف‌های در نظر گرفته شده برای خرید کتاب، پایین است و خریداران را ترغیب نمی‌کند.

البته همه این نواقص و مشکلات، سال‌هاست که گفته می‌شود و توجهی به آنها نمی‌شود و این نمایشگاه به یک برنامه سالانه برای رفع تکلیف تبدیل شده است. هرچند که بودن این نمایشگاه از نبودن آن بهتر است ولی فقط نباید به برگزاری آن راضی بود و کیفیت را در نظر نگرفت.

پایان پیام

 

کد خبر : 54326 ساعت خبر : 2:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=54326
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات