بازنده حتما صداوسیماست

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: اگر از معدود بینندگان صداوسیما هستید، حتما در این چند وقت دیده‌اید که رسانه ملی خود را تا تراز کانال‌ها و پیج‌های سرگرمی تلگرام و اینستاگرام پایین آورده است.

برنامه‌های زنده و از پیش تولید شده این رسانه، همگی پر شده از شوخی‌های دم دستی و گفت‌وگوهای زرد، با اشخاص زرد و افکار زرد. مهمان‌های شوهای سرشبی اغلب از کسانی هستند که در فضای مجازی لایک‌خور و دنبال‌کننده دارند. کار به جایی رسیده است که بهترین زمان و شبکه رسانه ملی را در اختیار امیرعباس (خورنده کچلیک!) و سجاد رضایی (خوردنده کتک از همکلاسی‌ها) قرار می‌دهند و با به هم بافتن جفنگیات مجری، آّب به برنامه می‌بندند.

این که صداوسیما بینندگانش را در این سال‌ها از دست داده است بر کسی پنهان نیست و اگر این رسانه آن را انکار می‌کند برای دلخوش کردن همین تعدادی است که هنوز گوشه‌چشمی به برنامه‌های آن دارند. وقتی مسئولان این سازمان آمار می‌دهند که برنامه‌های این رسانه می‌تواند درصد بالایی از اوقات فراغت ایرانیان را پوشش بدهد یعنی نمی‌خواهند با واقعیت روبه‌رو شوند. واقعیت این است که فوتبال‌های زنده و چند برنامه محدود مثل دورهمی و خندوانه و نود، این رسانه‌ی نیمه‌جان را نگه داشته‌اند.

وقتی فرهیختگان و نامداران عرصه‌های فرهنگی و هنری جایی در رسانه ملی نداشته باشند، باید هم مرد اول صداوسیما خورنده کچلیک باشد. امیرعباس‌ها انقدر در صداوسیما زیاد شدند که دیگر جایی برای پرویز پرستویی‌ها و فاطمه معتمدآریاها نماند. در هر زمینه‌ای نخبگان جایی در صداوسیما ندارند. سال‌هاست که بزرگترین خوانندگان و موسیقیدان‌های ما پا به صداوسیما نگذاشته‌اند تا خوانندگان خنثی و الکی‌خوش سلیقه شنوایی جوانان را تا زیر صفر پایین بیاورند. در حالی که معتبرترین مورخان و ادیبان کشور خانه‌نشین هستند، دکتر مهندسان وزیر و وکیل سابق مورخ و ادیب شده‌اند و در برنامه‌های تلویزیونی، تاریخ و هنر را هم سیاسی و دل‌بخواهی کرده‌اند.

آیا مسئولان رسانه ملی از خود پرسیده‌اند، چرا در روستاهایی که آب ندارد، پر شده است از دیش ماهواره؟ همه به تفریح و سرگرمی احتیاج دارند و مردم ایران سال‌هاست که برنامه‌های اکثرا مبتذل ماهواره را جایگزین رسانه ملی! کرده‌اند.

در اثر کوتاهی رسانه ملی، سریال‌های خانمان‌برانداز ترکی، زندگی جوانان را تحت تاثیر قرار داده است. در حالی که رسانه ملی کچلیک نشان مردم می‌دهد، سریال‌های ماهواره هستند که روش زندگی مبتذل را به نسل امروز نشان می‌دهند.

رسانه ملی باید به اصل خود بازگردند و فضای مجازی را به حال خود رها کند. در مسابقه صداوسیما و فضای مجازی، بازنده حتما صداوسیما است.

پایان پیام

کد خبر : 56695 ساعت خبر : 9:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=56695
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات