فوبیای فروشنده سمج

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: خرید درمانی آخرین پیشنهاد برای آنهایی است که از افسردگی حاد رنج می‌برند. البته نمی‌دانم هنوز هم این گزینه روی مردم جواب می‌دهد یا نه؛ چون به لطف اینستاگرام هر ایرانی به یک بوتیک در فضای مجازی تبدیل‌شده، یعنی اگر تا قبل از اینها به‌محض کوچک‌ترین اختلاف خانوادگی احتمال می‌رفت که شما خواننده شوید و آلبوم بزنید یا کلاً تریپ هنری بردارید، این روزها در همان سطح اختلاف می‌توانید صاحب یک بوتیک در اینستاگرام شوید.

به لطف این بوتیک‌ها و فروشگاه‌ها هم کمر تولید داخلی کاملاً له لورده شده؛ یعنی همه از دم در کار واردات لباس از ترکیه و تایلند و کشورهای دیگر هستند. در همان نگاه اول فکر می‌کنیم تماشای این‌همه رنگ اتفاق خوبی است، اینکه ساعت‌ها به تماشای ویترین مغازه‌های آنلاین بنشینیم و بدون اینکه ریالی خرج کنیم اما یکی دوباری که حجم و ترافیک اینترنتمان به‌سرعت تمام شد می‌بینیم تاوان تماشای ویترین‌های مجازی آنقدر هم کم‌هزینه نیست. تنها آپشن کاربردی این حالت این است که کسی مثل سایه تعقیبمان نمی‌کند و هر دو دقیقه یک‌بار با جمله: «خانوم می‌تونم کمک‌تون کنم. الان تو حراج آخرین فصل هستیم و دیگه این اجناس با این کیفیت رو نمی‌تونین جایی پیدا کنین» سعی نمی‌کند آرامش تماشای ویترین‌ها و رگال‌ها را از ما بگیرد.

بعد از فوبیای ارتفاع و آسانسور و ترس از مکان‌های بسته ۸۰ درصد ایرانی‌ها از فوبیای فروشنده سمج رنج می‌برند آن‌هم وقتی‌که عابر بانک‌ها هم موقع گرفتن صورتحساب تحویلمان نمی‌گیرند و جواب سربالا می‌دهند. هرچند که به‌خاطر سلامتی خودمان هم شده باید گاهی از خانه بیرون بیاییم و وای فایمان را خاموش کنیم توازن دنیای حقیقی و مجازی را دوباره برقرار کنیم.

پایان پیام

ادامه این داستان دنباله‌دار را اینجا بخوانید.

کد خبر : 58485 ساعت خبر : 7:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=58485
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات