مونسان در جمع مردم نیک‌شهر: دولت به سیستان‌و‌بلوچستان توجه ویژه دارد

مونسان در جمع مردم نیک‌شهر: دولت به سیستان‌و‌بلوچستان توجه ویژه دارد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری که همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به سیستان‌و‌بلوچستان سفر کرده است در جمع مردم نیک‌شهر گفت: «دولت دوازدهم به وعده‌های خود به مردم استان سیستان‌و‌بلوچستان وفادار است.»

به گزارش پایگاه خبری گلونی، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری  در دیدار با اقشار مختلف مردم نیک‌شهر ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص)، امام صادق (ع) و فرارسیدن هفته وحدت گفت: «خوشحالم که توفیق حاصل شد تا در جمع مردم نیک‌شهر باشم. دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری نیز دیشب نیز به بنده گفتند که سلام گرم ایشان را به شما تقدیم کنم و از حمایت‌های مردم این استان و این شهرستان در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از دولت تدبیر و امید تشکر ویژه کنم.»

او افزود: «رئیس‌جمهوری در دیدار دیروز با نخبگان این استان تأکید کرد که دولت به قول‌هایی که داده وفادار است. او به استان‌هایی که ظرفیت‌های تاریخی زیادی دارند از جمله سیستان‌و‌بلوچستان توجه ویژه دارد و این‌که هم در دولت یازدهم و هم در دولت دوازدهم اولین سفر استانی خود را به این استان داشته است نشان از توجه ویژه  دکتر روحانی به سیستان‌و‌بلوچستان دارد.»

مونسان در نیک شهر

او اضافه کرد: «ده‌ها پروژه عمرانی در حوزه‌های مختلف در این استان به بهره‌برداری رسید و تعدادی نیز کلنگ‌زنی شد، رئیس‌جمهوری نیز اعلام کرد که اعتبارات عمرانی در دولت یازدهم در مقایسه با چهار سال پیش از دولت یازدهم در سیستان‌و‌بلوچستان افزایشی ۲٫۵درصدی داشته است. این نشان‌دهنده توجه ویژه رئیس‌جمهوری به این خطه است. آن هم در شرایطی که نفت ۱۲۰‌دلاری به ۴۰ تا ۴۵‌ دلار رسیده و دولت با کمبود بودجه ودرآمد روبه‌رو است.»

مونسان گفت: «ان‌شاء‌الله با اقدامات دولت دوازدهم روند کم‌برخورداری و محرومیت در این استان کاهش می‌یابد. من به نمایندگی از رئیس‌جمهوری در جلسه شورای اداری چابهار درخواست‌های مردم نیک‌شهر را مطرح می‌کنم. تا حل آن‌ها در اولویت قرار گیرد.»

معاون رئیس‌جمهوری درباره حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی گفت: «امروز گردشگری در دنیا به اقتصاد سوم جهانی تبدیل شده و به‌صورت مستقیم در تولید ناخالص جهانی اثر دارد. از هر ۱۱ شغل یک شغل به این بخش مربوط است. این نشان‌دهنده اهمیت صنعت گردشگری در دنیا است.»

توجه ویژه به صنایع‌دستی و گردشگری

او با بیان این‌که دولت نیز توجه ویژه‌ای به صنایع‌دستی و گردشگری دارد گفت: «کشورهایی با تاریخ و میراث‌فرهنگی کمتر توانسته‌اند با توسعه پروژه‌های مختلف در حوزه گردشگری درآمد زیادی را به‌واسطه گردشگری کسب کنند. این صنعت مهم شاید در کشور تا کنون مغفول مانده بود، اما امیدواریم با مواهب طبیعی، تمدن گران‌بها و سایر ظرفیت‌های منحصر به فرد، گردشگری نقش خود را در اقتصاد کشور ایفا کند و در این استان نیز جبران محرومیت و کم‌برخورداری از طریق بخش گردشگری و صنایع‌دستی اتفاق بیفتد و معضل بیکاری در این استان حل شود.»

مونسان با اشاره به مصوبه مجلس و طرح حمایت از اشتغال روستایی گفت: «آیین‌نامه مربوط به این طرح در دولت نهایی و ابلاغ شد. رئیس‌جمهوری تأکید کرد برای تمرکز‌زدایی در این طرح اختیارات به استاندارها واگذار شود. این یک فرصت بی‌نظیر برای حمایت از اشتغال در روستاهاست. ۱٫۵‌میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی و ۱٫۵‌میلیارد دلار از بانک‌های عامل برای این طرح اختصاص داده شده است. این ۳میلیارد دلار در اختیار شهرهای روستایی قرار گرفته و سهم هر استان و هر حوزه از این طرح مشخص شده است.»

سهم بخش گردشگری و صنایع‌دستی

او با بیان این‌که سهم بخش گردشگری و صنایع‌دستی هرکدام به‌تفکیک این طرح ۱۰درصد است گفت: «این ۲۰درصد در مجموع معادل ۲۴۰۰میلیارد تومان است که می‌توان با استفاده از آن گردشگری و صنایع‌دستی را در روستاها رونق بخشید. باید با همکاری مسئولان استانی پروژه‌های مربوط به استان سیستان‌و‌بلوچستان زودتر ارائه شود تا مردم این استان بتوانند از تسهیلات ارزان‌قیمت ۶درصدی بهره‌مند شوند.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: «صنایع‌دستی و گردشگری ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد اشتغال دارند، در این حوزه‌ها با حداکثر ۵۰میلیون تومان می‌توان شغل ایجاد کرد در حالی که این رقم در حوزه‌هایی مانند صنعت ۵۰۰‌میلیون تا یک‌میلیارد تومان است. دولت توجه و گرایش ویژه به صنایع‌دستی و گردشگری دارد زیرا این حوزه‌ها تأثیر بسزایی در امر اشتغال که از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است دارد. امیدواریم توسعه صنایع‌دستی و گردشگری در این استان به اشتغال در روستاها و بخش‌های مختلف استان سیستان‌و‌بلوچستان کمک کند.»

پایان پیام

کد خبر : 59154 ساعت خبر : 1:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=59154
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات